وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی:

تا امروز مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته‌ایم

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۱۹:۲۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۱۰۰۹
تا امروز مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته‌ایم
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه گفت: تا امروز مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته ایم. غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ‌نما در تلاش است تا به هدف خود برسد.

به گزارش برنا، محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به حضور امروز وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: وزیر امور خارجه امروز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای ۱+۴ در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد. در این نشست نمایندگان برای مذاکرات پیشنهاداتی ارائه کردند که وزیر با تعامل به این پیشنهادات گوش داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزیر تاکید کرد که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نداشته ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ به خوبی پیش رفته است.

 وی از قول وزیر امور خارجه اظهار کرد: دریافت تضمین‌های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی‌آزمایی تاکید داریم، تاکنون پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما همچنان مسائلی باقی مانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ‌نما تلاش دارند بین مردم ایجاد استرس کنند که به هدفشان نمی‌رسند. آنچه مهم است این است که ما به دنبال رسیدن به توافق پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد هستیم که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می‌شود.

عباس زاده بیان داشت : ایران خواهان توافق پایدار است و اگر دائمی باشد که چه بهتر؛ با این حال باید توافق برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم‌ها است محقق شود. طرف مقابل می‌خواهد توافقی موقتی باشد که بتواند هر زمان زیر آن بزند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پرونده ویژه