واکنش خطیب زاده به اظهارات وزیر خارجه انگلیسی درباره بن بست مذاکرات

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۲۰:۴۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۱۰۲۵
واکنش خطیب زاده به اظهارات وزیر خارجه انگلیسی درباره بن بست مذاکرات
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره به بن بست کشیده شدن احتمالی مذاکرات وین واکنش نشان داد.

به گزارش برنا، سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزیرخارجه انگلیس مبنی بر اینکه ایران مسئول به بن بست کشیدن احتمالی مذاکرات در وین بوده و در این صورت همه گزینه ها روزی میز است،  اظهارات داشت: این اظهارات غیر مسئولانه و بی‌مبنا برگ دیگری از بازی توخالی انگلیس و برخی کشورهای غربی برای مقصر نمایی و پوشاندن سالها بی‌عملی و همراهی با تحریم ‌های غیرقانونی و غیرانسانی ایالات متحده است.

 

سعید خطیب زاده تاکید کرد: استفاده از اینگونه گزاره های نخ‌نما شده‌ و تهدیدهای توخالی، از مسئولیت حقوقی و اخلاقی این کشور در نقض برجام نمی کاهد و البته هیچگونه خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق با کیفیت، پایدار و قابل اتکاء، بنحوی که منافع مردم ایران را تامین کند ایجاد نمیکند.  

 

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان اظهار داشت: همانگونه که بارها گفته شده، تنها صبر راهبردی ایران بوده که شرایط را برای انجام مذاکرات در این مرحله مهیا کرده است. اما روشن است این پنجره تا ابد باز نمی ماند و ضروری است طرف های مقابل به جای بازی تکراری مقصر نمایی و بکارگیری ادبیات های ملال آور که خودشان بهتر از هرکس دیگری میدانند تا چه حد بی پشتوانه است، تمام توان و همت خود را بکار گیرند که این آخرین بخت در پای میز مذاکرات از دست نرود.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه