مرکز اسناد انقلاب برای همکاری جهت ثبت خاطرات تاریخی ارتش اعلام آمادگی کرد

۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۱۲:۵۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۱۲۰۵
مرکز اسناد انقلاب برای همکاری جهت ثبت خاطرات تاریخی ارتش اعلام آمادگی کرد
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دیدار با مسوولان فرهنگی ارتش از آمادگی این مرکز برای همکاری بیشتر با ارتش برای تولید و انتشار کتب و ثبت و ضبط خاطرات تاریخی آن خبر داد.

به گزارش برنا، از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با امیر سرتیپ اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‍‌های دفاع مقدس آجا، امیر سرتیپ دوم تقی‍خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و جمعی از مسوولان فرهنگی ارتش دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار درباره ارزش تاریخی اسناد ارتش و انتشار این اسناد به عنوان کتاب برای استفاده پژوهشگران، گفت: در ارتش، موضوع و ظرفیت‍ های بسیار خوبی همچون معرفی چهره‍‌های گمنام اما تأثیرگذار در تاریخ کشور و ارتش وجود دارد که باید به جامعه معرفی شده تا الهام بخش جامعه به‍ ویژه جوانان باشد.

پورمحمدی، همچنین آمادگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای همکاری بیشتر با ارتش برای تولید و انتشار کتب و ثبت و ضبط خاطرات تاریخی ارتش را اعلام کرد. 

امیر سرتیپ اکرمی نیا نیز  در این دیدار، همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی با ارتش را از گذشته تاکنون خوب ارزیابی کرد و گفت: در ارتش، گنج و ظرفیت بزرگی وجود دارد که تاکنون بخش کوچکی از آن به جامعه معرفی شده است و یکی از مراکزی که می تواند این گنج بزرگ را نمایان کند، مرکز اسناد انقلاب اسلامی است و ارتش آمادگی دارد با انعقاد تفاهم نامه همکاری، تعاملات خود را بیش از پیش با مرکز اسناد انقلاب اسلامی گسترده دهد.

وی در ادامه، شناسایی و ثبت خاطرات فرماندهان و کارکنان ارتش به خصوص در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بررسی تاریخ جنگ‍های زمینی، هوایی، دریایی، پدافندی کشور، پشتیبانی هوایی از مدافعین حرم و مردم یاری و همکاری در سازندگی کشور را برخی از ظرفیت‍ های موجود در ارتش برای بررسی و انتشار معرفی کرد.

در پایان این دیدار، از بخش‍ های مختلف مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازدید شد.

 

نظر شما