رییس جمهوری: منافع مردم، تضمین کننده روابط دولت با شرق و غرب است

۱۴۰۰/۱۱/۱۵ - ۲۳:۴۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۹۴۴۲۰
رییس جمهوری: منافع مردم، تضمین کننده روابط دولت با شرق و غرب است
رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از نگاه مشترک و احترام متقابل با هر یک از کشورهای غرب و شرق استقبال می کند، تاکید کرد: آنچه می تواند تضمین کننده روابط با جهان باشد، منافع ملت ایران است.

به گزارش برنا، آیت الله «سید ابراهیم رییسی» در تاریخ ۲۹ دی در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه به مسکو سفر کرد. در مستند تهیه شده از این سفر مهم، رییس جمهوری پیش از عزیمت و در سخنان کوتاهی با اشاره به تحلیل­ های صورت گرفته از استراتژی روابط خارجی دولت سیزدهم و سفرهایی مانند سفر به روسیه، گفت: این تحلیل­ ها عمدتاً ناتمام است؛ به این معنا که تصور می کنند دولت در پی نگاه به غرب می خواهد نگاهی هم به شرق داشته باشد؛ این تحلیل تام نیست.

ریس جمهوری تصریح کرد: تحلیل تام این است که در روابط خارجی ایران، عدم توازنی پیش آمد که نتیجه آن نگاه یکسویه به غرب شد و انتظارات از غرب کشور را معطل نگاه داشت. ما می خواهیم توازن و تعادلی بین جمهوری اسلامی و همه کشورها با اولویت همسایگان برقرار شود؛ این نگاه تام و تمام است.

آیت الله رییسی همچنین در بازگشت از مسکو نیز تأکید کرد: هر کدام از کشورهای غربی و شرقی بخواهند با جمهوری اسلامی بر اساس احترام متقابل و با نگاه منافع مشترک، ارتباط داشته باشند ما از این ارتباط استقبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر گوشه­ ای از دنیا قصد دشمنی با مردم ایران را داشته باشد، در برابر آن مقاومت خواهیم کرد و آنچه می تواند تضمین کننده روابط دولت با کشورهای شرق و غرب باشد، منافع ملت ایران است.

«۳۲ ساعت در مسکو»؛ عنوان مستندی از سفر رییس‌جمهوری به روسیه  است که جمعه ۱۵ بهمن، ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه ۳ سیما پخش شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز