رئیس مجلس در حرم امام خمینی (ره)

جمهوریت، عدالت، اسلامیت و آزادی باید توسط نمایندگان رعایت شود

۱۴۰۰/۱۱/۱۷ - ۱۴:۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۹۵۱۳۳
جمهوریت، عدالت، اسلامیت و آزادی باید توسط نمایندگان رعایت شود
امام راحل همواره بر مردم و مستضعفان و رسیدگی به آنان تاکید داشتند.

به گزارش برنا، رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان در انجام ماموریت‌های خود باید مردم را در نظر بگیرند، گفت: حق جمهوریت، عقلانیت، معنویت، عدالت، اسلامیت و آزادی باید توسط نمایندگان رعایت شود و دوری از این موارد به معنای دوری از الگوی عمل و شاخص حرکتی امام راحل (ره) است.

«محمدباقر قالیباف» روز یکشنبه در مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرمان های «امام خمینی(ره)» در حرم ایشان، اظهار داشت: امام راحل همواره بر مردم و مستضعفان و رسیدگی به آنان تاکید داشتند و نمایندگان مجلس نیز باید به این قشر جامعه توجه ویژه داشته و برای رفع مشکلات محرومان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان در انجام ماموریت های خود باید مردم را در نظر بگیرند، افزود: باید حق جمهوریت، عقلانیت، معنویت، عدالت، اسلامیت و آزادی در انجام تمامی امور توسط نمایندگان رعایت شود و دوری از این موارد به معنای دوری از الگوی عمل و شاخص حرکتی امام راحل است.

قالیباف با تاکید بر این که امروز مردم از مجلس متعهد و انقلابی توقعات زیادی در تمامی امور دارد، بیان داشت: نمایندگان مجلس باید در چله دوم انقلاب براساس سند گام دوم که «مقام معظم رهبری» به آن تاکید دارند حرکت کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان مجلس و مسئولان باید بدانند که خداوند و مردم با کسی عهد اخوت ندارند و اگر فردی در جهت آرمان های انقلاب، سنت های الهی، خدمت به مردم و تحول در حکمرانی گام برندارد مردم آنان را کنار خواهند گذاشت.

قالیباف تاکید کرد: مسئولان باید فرزند زمانه خود باشند و با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم، سند گام دوم انقلاب و الگوی عمل و شاخص حرکت امام خمینی(ره) در جهت خدمت به کشور و مردم حرکت کنند.

وی در ادامه با بیان این که نهضت امام خمینی(ره) با تکیه بر مردم و منطبق با سنت های الهی به پیروزی رسید و استمرار پیدا کرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک برگ از تاریخ نبود بلکه یک حقیقت و حرکت همیشه زنده است که برپایه مردم مداری استوار است.

قالیباف اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته، تکیه بر راه امام و مردم موجب موفقیت و فاصله گرفتن از این اصول موجب ضرر و زیان شده است و اگر افرادی به خاطر همراهی انقلاب در گذشته پشیمان و به آینده امیدوار نیستند، باید بدانند که از مسیر امام راحل و آرمان های انقلاب فاصله گرفته اند.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام خمینی(ره) در زمانه ای که دین در غربت بود و نامی از اسلام و معنویت در میان نبود توانست با توکل بر خدا و تکیه به مردم تحول عظیمی را در دنیا ایجاد کند.

رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های والای ایشان تجدید میثاق کردند؛ آنان سپس بر مزار شهدای ٧٢ تن و شهیدان رجایی، بهشتی و باهنر، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حضور یافته، با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ این شهدای والا مقام ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز