دستور مکرون برای ساخت ۶ رآکتور هسته‌ای جدید در فرانسه

۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۰۰:۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۷۰۹۹
دستور مکرون برای ساخت ۶ رآکتور هسته‌ای جدید در فرانسه
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه با قرار دادن انرژی هسته‌ای در قلب تلاش کشورش برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۵۰، اعلام کرد که این کشور در چند دهه آینده دست‌کم شش رآکتور هسته‌ای جدید را خواهد ساخت.

به گزارش برنا، به نقل از شبکه "فرانس ۲۴"، رئیس جمهوری فرانسه توضیح داد که نیروگاه‌های جدید توسط شرکت‌ای دی اف به عنوان تامین کننده دولتی انرژی ساخته و راه‌اندازی خواهند شد و ده‌ها میلیارد یورو به تامین مالی پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت. 

مکرون با وعده تسریع گسترش انرژی‌های خورشیدی و بادی در فرانسه، همچنین اعلام کرد که به شرط ایمن بودن، عمر نیروگاه‌های هسته‌ای قدیمی‌تر را از ۴۰ سال به ۵۰ سال افزایش خواهد یافت. 

رییس جمهوری فرانسه گفت: ما در فرانسه خوش شانس هستیم که می‌توانیم روی یک صنعت هسته‌ای قوی، با دانش فراوان و صدها هزار شغل حساب کنیم. 

خبرگزاری رویترز نیز در همین پیوند گزارش داد؛ مکرون گفته است که نخستین رآکتور هسته‌ای نسل جدید فرانسه در سال ۲۰۳۵ میلادی وارد مدار خواهد شد و مطالعات برای ساخت هشت رآکتور دیگر، فراتر از این شش رآکتور آغاز خواهد شد. 

رئیس جمهوری فرانسه گفت: دولت، مسؤولیت تامین بودجه این رآکتورها را بر عهده خواهد گرفت و ساخت این رآکتورها در سال ۲۰۲۸ میلادی آغاز می‌شود. 

مکرون در آغاز کار خود به عنوان رییس جمهوری فرانسه اعلام کرده بود؛ وابستگی فرانسه به انرژی هسته‌ای را کاهش می‌دهد و منابع تامین انرژی این کشور را متنوع می‌سازد. 

تفکر مکرون بر اساس طرح‌های بلندپروازانه اتحادیه اروپا برای کاهش یا توقف تولید گازهای گلخانه‌ای در طول سه دهه شکل گرفته است. در این طرح‌ها، اتحادیه اروپا قصد دارد بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین انرژی هسته‌ای تمرکز بیشتری داشته باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز