رئیسی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه:

هرگز امیدی به نیویورک و وین نداریم/ همه رسانه‌ها جهاد تبیین را که یک امر ضروری تلقی کنند/ پیشرفت کشور در گرو وحدت و انسجام ملی است

۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۱:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۷۱۶۸
هرگز امیدی به نیویورک و وین نداریم/ همه رسانه‌ها جهاد تبیین را که یک امر ضروری تلقی کنند/ پیشرفت کشور در گرو وحدت و انسجام ملی است
رئیس جمهور گفت: سیاست خارجی ما بر اساس توازن است نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده بود.امید ما به مردم خوزستان آذربایجان و خراسان است هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه پس از راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران گفت: ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی را به همه آزادگان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، همچنین یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و برای جانبازان طلب عافیت دارم.

رئیسی با بیان اینکه "۲۲بهمن یوم الله است" افزود: مردم با اعتماد به خدا به میدان آمدند و با اراده خود حکومتی به نام دین و ارزش الهی را برپا کردند که این دست قدرت لایزال الهی است. عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی باید دقیق شناخته شود و در جهاد تبیین که رهبری امر فرمودند ، باید همه رسانه ها جهاد تبیین را یک امر ضروری تلقی کنند و ابعاد مختلف آن باید بیان شود که ۲۲بهمن یکی از آنها است .

وی ادامه داد: این انقلاب در درون خود عدالت خواه و عدالت طلب است، عنصر عدالت را نمی توان از انقلاب جدا کرد. در درون این انقلاب ضد استکبار بودن نهادینه شده است. هاضمه انقلاب اسلامی فساد و ظلم را نمی پذیرد.

رییس جمهور گفت: این انقلاب ضد ظلم و فساد است، رژیم ستم شاهی که مظهر وابستگی و استبداد و دیکتاتوری بود به مردم و کشور ظلم می کرد. انقلاب اسلامی آمد تا این رژیم فاسد و مورد حمایت دولت های سلطه گر را از میان بردارد و نظامی مبتنی بر دین و آنچه که مردم بارها فریاد کرده اند، استقلال آزادی جمهوری اسلامی را برپا کند. شعار های انقلاب اسلامی شعارهایی است که مربوط به فطرت همه انسان‌ها و جامع است و همه می پسندند. سخن انقلاب، آزادی، اخلاق، عقلانیت و عدالت است. فریاد انقلاب اسلامی استقلال و عزت ملی و برادری و نفی سلطه وظلم است.

رئیس جمهور بیان کرد: هیچ‌کدام از شعارهای انقلاب کهنه نشده، باید همواره شعارهای انقلاب در بهمن ۵۷ امروز هم جریان داشته باشد. اگر آن روز گفته شد که استقلال و ازادی و فریاد زده شد نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، امروز هم این شعار پایدار است. ارزش‌ها همواره در نظام اسلامی ثابت است و تغییر پیدا نمی‌کند و مردم بر آن تاکید دارد، ایرانی در هر کجای عالم به این انقلاب افتخار دارد ، نه فقط مسلمانان بلکه همه مردم آزادی خواه به این انقلاب عشق می ورزند. شعار انقلاب شعار جهان شمول و فطری است و همه به آن پایبند هستند . ملت های جهان به این انقلاب سخت امیدوار هستند. همه خواستار آنند که انقلابی بودن این نظام حفظ و در گذشت زمان دچار فراز و فرود نشود . عمل انقلابی و پایبندی به مبانی مورد تاکید مردم است.

رئیس جمهور گفت: در امت؛ عنصر هدف دار بودن وقصد داشتن هدف است ، امت در حال حرکت و پویایی است، نقش رهبری و مقتدای را در این نهضت نقش تعیین کننده می دانستیم و همواره می دانیم. اولین شاخص مکتب اسلامی اخلاص است. مفتخریم در دولتی مردمی جمهوریت و عدالت را محور اساسی قرار داده ایم و مردم اصل قرار دارند. مردم‌پیوند اساسی با انقلاب اساسی دارند به نحوی که اگر از مردم دور شویم از انقلاب دور شده ایم. با همت مردم در جهت استقلال اقتصادی و عمل به نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی گام های بلندی برداشته خواهد شد .امام و رهبری همواره بر وحدت و انسجام ملی تاکید داشته و دارند، زیر این پرچم همه سلایق باید این وحدت و انسجام را حفظ کنند. پیشرفت کشور در گرو وحدت و انسجام ملی است. ما به عنوان دولت برخواسته از رای و اراده مردم مصمم هستیم آنچه که در رفع مشکلات مورد نظر است و با توجه به اقتصاد ملی و مقاومتی در رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنیم و و گام‌هایی هم برداشته شده و‌گام های بسیاری را با همت مردم در پیش داریم.

رییس جمهور گفت: شرایط و وضع کالای اساسی در ابتدا نگران کننده بود اما امروز اصلا هیچ نگرانی نداریم .شرایط کشور به طرف تولید وقتی خواهد رفت که اساس بر سرمایه گذاری وبهره وری باشد ، ظرفیت های کشور شناسایی شده و به طرف تولید و مولد شدن هدایت شده است. عده ای می خواند از این شرایط سو استفاده کنند این دولت آمده تا رشوه و روابط ناسالم نباشد با همه قدرت در مقابل رانت خواری و مفسد خواهیم ایستاد.نظام عادلانه در تولید ، توزیع ، جذب و پرداخت و ارتقای تمام کارکنان و تمام شئون را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:من محضر مقام معظم رهبری عرض کردم که هر روز که در این دولت حضور دارم و ظرفیت‌ها، حمایت مردم، نیروهای مصمم جوان، فرهیختگان دلسوز انقلاب و نظام را می‌بینم، امیدم به آینده بیشتر و بیشتر می‌شود.آنچه در کشورهای همسایه ایران در بیداری اسلامی می بینید، نوید الهی است. در سال اول که به نام دوره تأسیس نامیده شد، دشمنان می خواستند انقلاب و نظام پا نگیرد اما نشد و شما ملت بزرگ ایران به خصوص جوانان عزیز خواستید، شد.در دهه دوم و دوره تثبیت، دشمنان تلاش داشتند که این نظام تثبت نشود اما باز هم آنها خواستند و نشد و شما خواستید، شد. در دهه سوم که دوره توسعه انقلاب اسلامی بود، دشمنان می‌خواستند پیام انقلاب در همین مرزها متوقف بماند و ملت‌های مسلمان و ملت‌های جهان بیدار نشوند، اما نتوانستند و شما خواستید و شد.

رییس جمهور مطرح کرد: پیام انقلاب اسلامی برای همه مستضعفان و همه عزیزان که دغدغه انقلاب دارند این است بدانند که ما به آینده بسیار امید داریم. سیاست خارجی ما بر اساس توازن است نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده بود.امید ما به مردم خوزستان آذربایجان و خراسان است هرگز امیدی به وین و نیویورک نداریم.دوره چهارم پیشرفت و عدالت انقلاب است و لطف خدا و اراده مردم حتما تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما