در گفت وگو با لاوروف

امیرعبداللهیان: ایران نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی را درک می‌کند

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۲۱:۵۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۹۸۶۸۵
وزیر امور خارجه در گفت وگو با همتای روس خود، ضمن درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی، ابراز امیدواری کرد وضعیت جاری از طریق مسالمت آمیز و تعامل سازنده با دیپلماسی حل و فصل شود.

به گزارش برنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با وی، درخصوص روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی از جمله روند مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود در هرگونه توافقی تاکید کرد.

وی نشست آتی دومین اجلاس ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی را فرصتی مغتنم‌ برای همفکری و هم‌افزایی برای تعمیق همکاری منطقه‌ای در راستای منافع کشورها و مردم این منطقه دانست.

امیر عبداللهیان در خصوص بحران اوکراین و بعد از اطلاع از مواضع مسکو در این خصوص از سوی همتای روس خود، به حضور بیش از پنج هزار دانشجو و هموطنان ایرانی در اوکراین اشاره و خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران با حساسیت روند تحولات در این‌ منطقه را دنبال می‌کند و ضمن درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی، ابراز امیدواری کرد وضعیت جاری از طریق مسالمت آمیز و تعامل سازنده با پیگیری رویکرد دیپلماسی بین طرفین حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس در خصوص روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی از جمله روند مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

سرگئی لاوروف ضمن قدردانی از ابتکارات و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین، بر ضرورت تداوم‌ رایزنی‌ها و گفت‌وگوها بین طرف‌های مختلف مذاکرات وین برای بررسی متون و پیشنهادات و دستیابی به توافق تاکید کرد.

لاوروف همچنین از میزبانی نشست آتی اجلاس دوم ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد این نشست موجب تامین بیش از پیش منافع و مصالح کشورهای منطقه و پایداری ثبات و امنیت در منطقه شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز