امیرعبداللهیان: آمریکا و غرب مسئول هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات وین هستند

۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۰۹:۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۰۱۸۳
امیرعبداللهیان: آمریکا و غرب مسئول هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات وین هستند
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و غرب را مسئول هرگونه شکست احتمالی مذاکرات وین دانست و اظهار داشت: ما با خوش‌بینی و با جدیت برای رسیدن به توافق خوب در وین تلاش می‌کنیم.

به گزارش برنا، وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در حاشیه این اجلاس در مصاحبه با شبکه سی‌ان ‌ان آمریکا گفت: آن بخشی که به جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد، چرا خوش‌بین هستیم؟ چون دولت آقای دکتر رئیسی اراده جدی دارد برای اینکه به توافق خوب در وین دست پیدا کنیم.

امیرعبداللهیان در این گفتگو که کریستین امانپور مجری سی ان ان بخشی از آن را در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده ، توضیح داده است:  دولت آقای دکتر رئیسی تاکید دارد و علاقه مند است که به یک توافق خوب و فوری دستیابی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ما برای رسیدن به یک توافق خوب، تلاش‌های زیادی را در ادوار گذشته کرده‌ایم، افزود: در این لحظات حساس و شرایط حساس مذاکرات ما در وین، اگر آمریکا و طرف غربی (واقع‌گرایانه) برخورد نکنند، حتما مسئول شکست احتمالی مذاکرات خواهند بود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اما ما با خوش‌بینی، با جدیت برای رسیدن به توافق خوب در وین تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: همکاران من در وین با بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» روبه رو هستند تاکید می‌کنم که ما آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاهترین زمان ممکن داریم به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز