وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی با همتای خود در سلطنت عمان

در مذاکرات از خطوط قرمز کشور عبور نمی‌کنیم/ هیچ اقدامی برای اثبات حسن نیت آمریکا ندیده‌ایم

۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۱۲:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۱۷۳۴
در مذاکرات از خطوط قرمز کشور عبور نمی‌کنیم/ هیچ اقدامی برای اثبات حسن نیت آمریکا ندیده‌ایم
وزیر امور خارجه گفت: برای ما مهم این است که چه نفعی در گفتگوی مستقیم با امریکا خواهد بود و آیا دستاوردی فراتر از این وجود خواهد داشت.از طرف آمریکایی پیام مثبت شنیده ایم ولی هیچ اقدامی برای اثبات حسن نیت آمریکا ندیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی برنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی با همتای خود در سلطنت عمان گفت: روابط دو کشور در مسیر خوبی قرار دارد ما امروز از روابط سیاسی به عنوان روابط راهبردی در کشورهای حوزه خلیج فارس یاد میکنیم. امیدوار هستیم در آینده نه چندان دور امکان دیدار روسای دو کشور برگزار شود از آیت‌الله رئیسی از طرف سلطان عمان برای دیدار دعوت به عمل آمده است.

وی در ادامه بیان کرد: در کنفرانس امنیتی مونیخ از طرف عراق پیامی مبتنی بر آمادگی طرف سعودی برای مذاکرات دریافت کردیم.مداخله آمریکا و ناتو کمکی به حل مسئله اوکراین نمی‌کند و راهکار آن جنگ نیست. مذاکرات وین یه مرحله مهم و حساسی رسیده است، همچنان موضوعات اندک ولی بسیار مهم باقی مانده است. ما به هیچ وجه از خطوط قرمز ایران عبور نخواهیم کرد. 

وزیر امور خارجه بیان کرد: برای ما مهم این است که چه نفعی در گفتگوی مستقیم با امریکا خواهد بود و آیا دستاوردی فراتر از این وجود خواهد داشت.از طرف آمریکایی پیام مثبت شنیده ایم ولی هیچ اقدامی برای اثبات حسن نیت آمریکا ندیده‌ایم.

همچنین در این دیدار وزیر امور خارجه سلطنت عمان مطرح کرد:برای من باعث افتخار است نامه هیثم بن طارق آل سعید را به دکتر رئیسی منتقل میکنم. امیدوار هستیم در اینده نزدیک سفر دکتر رئیسی به عمان صورت گیرد تا روابط چندجانبه را داشته باشیم. از جلسه کمیسیون مشترک دو طرف به ریاست وزرای تجاری دو کشور ابراز خرسندی میکنیم. بدون شک زمینه‌های متنوع بسیاری بین کشورهای همسایه وجود دارد و روابط سیاسی دو کشور مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل است و تلاش می‌کنیم به نفع دو کشور و منطقه باشد. 

وزیر خارجه عمان مطرح کرد: این فرصت را برای رایزنی مسائل مهم دو کشور غنیمت میشمارم و امیدوار هستیم از طریق تشویق دیگران و اعتماد سازی با مسائلی که منطقه مواجه است رفاه را برای ملت‌ها به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما