سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت وگو با برنا

نظر معاونت قوانین در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد

۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۱۰:۳۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۲۰۸۲
نظر معاونت قوانین در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد
سخنگوی هیئت رئیسه گفت: معاونت قوانین مجلس راجع به نحوه بررسی و تصویب کلیات طرح در کمیسیون ویژه ایراداتی گرفته اما این ایرادات نمی تواند موجب ابطال آرای کمیسیون شود، معاونت قوانین نظرش را اعلام کرده است و باید هیات رئیسه بررسی کند.

«سیدنظام الدین موسوی» سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با "تصویب کلیات طرح صیانت در کمیسیون ویژه و حواشی پیرامون آن" گفت: با توجه به آنکه بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در صحن مجلس نیازمند زمان زیادی بود، برهمین اساس و  مطابق اصل 85 قانون اساسی کمیسیون ویژه ای تشکیل شد و مجلس طرح را برای بررسی و تصمیم گیری به کمیسیون ویژه محول کرد، کمیسیون طی جلساتی کلیات طرح را مورد بررسی قرار داد که در رابطه با آن رئیس کمیسیون ویژه و سخنگوی کمیسیون توضیحات لازم را ارائه و اطلاع رسانی صورت گرفت. پس از برگزاری جلسات متعدد کلیات طرح به رای گذاشته شد و مورد موافقت اعضای کمیسیون واقع شد اما احتمال دارد چون جزئیات مورد بررسی قرار نگرفته کلیات دست خوش تغییراتی شود. 

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه درحوزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی بعضا مطالبی عنوان می‌شود که صحت ندارند. طرح حمایت از کاربران فضای مجازی اصلا هنوز تصویب نهایی نشده اما برخی اینگونه القا میکنند که طرح به تصویب رسیده است و یا حتی مطرح می کنند محدودیت های ناشی از آن به اجرا درآمده در صورتیکه این اظهارات صحت ندارد. 

سید نظام موسوی با اشاره به نامه معاونت قوانین به رئیس کمیسیون طرح مبنی بر ابطال رای گیری در مورد کلیات طرح صیانت تصریح کرد: معاونت قوانین مجلس راجع به نحوه بررسی و تصویب کلیات طرح در کمیسیون ویژه ایراداتی گرفته اما این ایرادات نمی تواند موجب ابطال آرای کمیسیون شود، معاونت قوانین نظرش را اعلام کرده و باید هیات رئیسه بررسی کند که آیا نظر معاونت قوانین و ایراداتش وارد است؟، و پس از آن در هیات رئیسه تصمیم گیری می شود که آیا کلیات تصویب شده درست بوده یا خیر. هر تصمیمی که هیات رئیسه بگیرد، اعلام می شود و بر اساس آن هم عمل خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به نامه نمایندگان برای ارجاع کلیات طرح صیانت به صحن مجلس گفت: طبق آئین نامه داخلی اگر تعداد امضا ها به حدی برسد که امکان طرح این موضوع در هیات رئیسه باشد و آئین نامه داخلی مجلس این مجوز را به هیات رئیسه بدهد که موضوعی که در کمیسیون ویژه مشمول اصل 85 شده دوباره برگرداند ، آن وقت اقدام خواهد شد. 

 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز