در نشست خبری مطرح شد

بهادری جهرمی: دولت هرگز چک سفید امضا به خودروسازها نداده است

۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۹:۴۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۰۶۸۶۱
بهادری جهرمی: دولت هرگز چک سفید امضا به خودروسازها نداده است
سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود گفت: دولت هرگز چک سفید امضا به خودروساز ها نداده است دستورات رییس جمهور مبتنی بر یک تصمیمات کارشناسی است که پیش از این با مطالعات و شناسایی نقاط ضعف و اقدامات کارشناسی لازم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات مهم دولت در این دو هفته اخیر گفت: اعیاد ماه  شعبان را خدمت پاسداران عزیر کشورمان و روز جانباز و میلاد حضرت علی اکبر (ع) را به جوانان تبریک عرض می‌کنم. در هفته پیش رو بزرگداشت شاعر پرآوازه نظامی گنجوی را داریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌هایی در این زمینه ترتیب داده است. پیرو دستورهای مکرر رییس جمهور به منظور کنترل بازار و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها جلساتی تشکیل شد و مقرر شد در زمینه تامین روغن قیمت برنج و کاهش قیمت برنج هندی به ۲۰ هزار تومان و برنج پاکستانی به ۲۵ هزار تومان و کاهش قیمت گوشت و کنترل قیمت‌ها اقدامات لازم انجام بشود.

سخنگوی دولت ادامه داد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده است اما متاسفانه کوتاهی‌های زیادی برای اجرایی شدن آن صورت گرفته است.با اقدامات جهادی دولت مردمی، موانع اجرایی شدن این قانون برداشته شده است. صرفا در حوزه مشاغل خانگی وزارت کار صدور ۵۰۹ عنوان مجوز کسب و کار را صد در صد الکترونیکی کرده است. ۳۵۰ عنوان صرفا ثبت‌مجور است و به محض ثبت مجوز در لحظه صادر می‌شود و ۱۵۹ حوزه نیز تنها مجوزمحور است که پس از ثبت مدارک که آن هم کاملا الکترونیکی است، نهایتا تا سه روز مجوز صادر می‌شود.از ۲۸ بهمن ماه تا روز گذشته ۴۰۷۸۶ نفر مجوز کسب‌و کار خود را به صورت الکترونیکی دریافت کرده‌اند. ۳۹۶۱۲ به صورت لحظه‌ای مجوز گرفته‌اند و ۱۱۶۴ نفر هم پس از ثبت و در مهلت سه روزه مجوز خود را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین پیرو فرمایش رهبری در خصوص کنترل بازار لوازم خانگی خاطرنشان کرد: در ماه اخیر شاهد کاهش ۵ تا ۱۳ درصدی در تمام کالاهای خانگی بودیم و این مسیر با جدیت پیش خواهد رفت تا شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها نباشیم.

وی در رابطه با توزیع سود سهام عدالت، اظهار داشت: امسال توزیع سود سهام عدالت را بیش از دو برابر خواهیم داشت و الحمدلله با هماهنگی خوبی که در تیم اقتصادی دولت وجود دارد، اقدامات خوبی برای تخصیص سودها انجام شده است و افرادی که سهام عدالت خود را دریافت نکردند حدودا ۵۰۰ هزار تومان دریافت میکنند و افرادی که سهام عدالت را دریافت کردند حدود یک میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد.‌

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای عملیاتی شدن دستورات رییس جمهور پس از بازدید از حوزه خودرو چیست گفت: دولت هرگز چک سفید امضا به خودروساز ها نداده است دستورات رییس جمهور مبتنی بر یک تصمیمات کارشناسی است که پیش از این با مطالعات و شناسایی نقاط ضعف و  اقدامات کارشناسی لازم انجام شده است. در این حوزه دولت مصمم است عقب ماندگی در حوزه خودرو را جبران کند و در این حوزه مماشات نخواهیم کرد. همانگونه که در حوزه آزادسازی سواحل نشان داده شد. 

وی در ادامه یادآور شد: انتظار دولت آن است که خودروسازها و مراجع زیربط این تکالیف را در زمان بندی لازم به نتیجه برسانند و از رسانه‌ها و مردم دعوت می‌شود که کمک کار دولت باشند تا این مشکلات خودروسازی برای مردم برطرف شود. دولت با عدم انجام وظیفه از سوی هیچ دستگاه وبخشی کنار نخواهد آمد.

وی گفت: دولت مخالف دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان است و این اقدام را مطابق قانون نمی‌داند.صندوق ذخیره فرهنگیان اموالش متعلق به فرهنگیان است و دولت معتقد است این صندوق باید توسط خودفرهنگیان و در راستای حل مشکلات آنها هزینه شود و فرهنگیان برای مدیرت اموال خود در اولویت هستند. مباحث مطرح شده تا شیوه مناسب توسط خود فرهنگیان اتخاذ شود تا تصمیم گیری های لازم انجام بشود.

سخنگوی دولت در خصوص مذاکرات وین گفت: پیش از این هم اعلام شده است این دولت، کشور را تک‌گزینه ای اداره نکرده و نخواهد کرد و هرگز همه مسایل را به یک حوزه گره نزده ایم با متنوع سازی رفع نیاز ها را در مسیر پیگیری میکنیم. قطعا از عبرت های گذشته درس گرفته خواهد شد. دولت آماده است از نظرات همه برای بهره گیری از عبرت ها در برجام استفاده کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص  دستمزد کارگران در سال آینده بیان کرد: دغدغه معیشت همه اقشار، خصوصا کارگران مورد توجه دولت است. سازوکار تعیین دستمزد کارگران مطابق قانون در هیاتی متشکل از نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت تعیین می شود.جلسات در این زمینه مستمرا در حال انجام است. امیداوریم طی چند روز آینده این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص ابهامات و ایرادات عرضه استقلال و پرسپولیس در بورس بیان کرد: خصوصی‌سازی دو باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس از سال‌ها پیش مطرح بوده و معطل مانده است. خصوصی‌سازی این دو باشگاه مطالبه هواداران هم هست. واگذاری این دو باشگاه به میزان ۱۰ درصد از محل افزایش سرمایه در فرابورس در حال انجام است. بعد از این مرحله، سایر مراحل همانند واگذاری بلوکی هم در صورت اتخاذ تصمیم از سوی هیات واگذاری قابل اجرا خواهد بود. واگذاری به تعاونی‌هایی از هواداران دو تیم در کنار سایر روش‌های واگذاری هم در دست بررسی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص ارزترجیحی بیان کرد: باید مصوبه مجلس نهایی و راهکارهای جایگزین بررسی شود. آنچه مسلم است اینکه اصلاح یارانه ها باید به نفع مردم و راهکارهای جایگزین نیز باید در راستای حمایت از مردم باشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص علت موضع گیری رئیس جمهور در تماس تلفنی با پوتین اظهار کرد: بارها مخالفت با جنگ از سوی مقامات ایران اعلام شد. تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور قبل از شروع جنگ در دستور کار بود و هماهنگی های لازم برای انجام آن قبل از آغاز جنگ صورت گرفته بود و مربوط به موضوعات سفر روسیه، مذاکرات رفع تحریم و همکاری های فی مابین بود.در این تماس رئیس جمهور از صدمه دیدن مردم و تخریب شهرها و خانه ها و آسیب های ناشی از جنگ از گسترش ناتو به شرق هم اظهارنگرانی کردند، البته این تماس در اخبار به درستی پوشش داده نشده است. هم سخنگو و هم معاون سیاسی دفتر و هم وزارت خارجه مخالفت با جنگ و اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ناتو را اعلام کردند.

وی بیان کرد: جنگ باید متوقف بشود یعنی ریشه این بحران باید خشک بشود و ریشه تمامی اینها سیاست های بحران ساز مافیایی آمریکا است . با توجه به آغاز جنگ در زمان انجام مکالمه تلفنی، مواضع جمهوری اسلامی ایران نیز منعکس شد که مواضعی متوازن، منطقی و مبتنی بر اصول سیاست خارجی حمهوری اسلامی ایران است و نباید به معنی طرفداری از یکی از طرفها تعبیر شود.بیش از۳ و نیم میلیون نفر در طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده اند.

بهادری جهرمی درپاسخ به سوالی در خصوص میزان پیشرفت طرح ملی نهضت مسکن اظهار داشت: علاوه بر ثبت نام تقریبا یک میلیون واحد زمین لازم تامین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد هم جایابی شده است. همچنین عملیات اجرایی ۵۷۰ هزار واحد آغاز شده و ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز اختصاص یافته است. هم منابع  و هم طول دوره بازپرداخت وام به بیست سال افزایش یافته است.

سخنگوی دولت در خصوص تاثیر اجرای قراردادهای وزارت نفت برای گاز فلر مطرح کرد: 500میلیون فوت مکعب گاز مشعل جمع آوری می شود. برای جمع آوری گازهای مشعل شرق کارون  ۲۷ قرارداد منعقد خواهد شد که جمع رقم قراردادها یک میلیارد یورو خواهد بود. در بازه زمانی سه ساله روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل جمع آوری می شود و   پس از اجرایی شدن همه قراردادها، شاهد کاهش ۱۰ درصدی تولید گازهای گلخانه ای خواهیم بود.

بهادری جهرمی درباره اقدامات و برنامه های دولت در خصوص محیط زیست مطرح کرد: یکی از اولویت های دولت مردمی صیانت از این میراث مشترک است که از همان ابتدای دولت جلساتی با کارشناسان این حوزه برگزار شد. چرا که دولت رشد اقتصادی را در گرو توجه به محیط زیست می داند. آزادسازی سواحل، تصمیمات درباره صید ترال و مواردی دیگر همانند جمع آوری گازهای فلر در شرق کارون که ۱۰ درصد از گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد از اقدامات دولت در زمینه حفاظت از محیط زیست است. در زمینه گازهای مشعل هم اقداماتی خوبی صورت گرفته است. این اقدام هم آورده اقتصادی دارد که ۱۳ میلیون متر مکعب گاز بیشتز از این مسیر به نیروگاه ها تزریق می شود و هم آلودگی کاهش می یابد.

سخنگوی دولت در خصوص سفرهای نوروزی اظهار کرد: تصمیم گیری در زمینه محدودیت های کرونا  با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.تدبیر دولت این بوده که با همیاری مردم بحران کرونا را مدیریت کند. آنچه مهم است و در اولویت قرار دارد تزریق واکسن کرونا از جمله دوز سوم است. در طرح مدیریت هوشمند برای سفرهای نوروزی تدابیری اندیشیده شده که هم تزریق واکسن یا تست پی سی آر منفی مورد توجه است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز