سازمان ملل: ۵۱۶ غیرنظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۲۱:۳۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۷۶۶۷
سازمان ملل: ۵۱۶ غیرنظامی تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند
سازمان ملل اعلام کرد از تاریخ ۲۴ فوریه، که روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، ۵۱۶ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حدود ۹۰۸ غیرنظامی نیز در این جنگ مجروح شده‌اند.

آخرین گزارش سازمان ملل، نشان می‌دهد در مقایسه با آمار قبلی، تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین ۴۶ نفر افزایش یافته است.

سازمان ملل همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد بیشتر تلفات غیرنظامی به دلیل استفاده از سلاح‌های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله گلوله‌باران توپخانه سنگین و سیستم‌های راکتی چندمنظوره و حملات موشکی و هوایی بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز