شولتس و ماکرون خطاب به پوتین

راه حل بحران از مذاکره میان روسیه و اوکراین حاصل می‌شود

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۶:۴۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۰۷۹۵۰
راه حل بحران از مذاکره میان روسیه و اوکراین حاصل می‌شود
کاخ کرملین در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور روسیه، فرانسه و صدراعظم آلمان درباره حمله روسیه به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، امروز درباره پرونده حمله روسیه به اوکراین به صورت تلفنی بحث و گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد ماکرون و شولتس به پوتین گفتند  درگیری در اوکراین باید از راه مذاکره حل شود.

رهبران فرانسه و آلمان خطاب به وی تاکید کردند راه حل جنگ و بحران کنونی از «مذاکرات میان مسکو و کی‌یف» بیرون می‌آید.

یک منبع نزدیک به دولت آلمان در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت دو رهبر اروپایی ضمن تاکید بر حل مسالمت‌آمیز بحران کنونی از راه مذاکره مستقیم میان اوکراین و روسیه، خواستار برقراری فوری آتش‌بس شدند.

امروز پنجشنبه وزیران خارجه اوکراین، روسیه و ترکیه نشست سه‌جانبه خود را در آنتالیای ترکیه به پایان رسانده و دو وزیر خارجه اوکراین و روسیه بعد از یک ساعت و نیم نشست کنفرانس خبری برگزار کردند.

سرگئی لاوروف به خبرنگاران گفت: مسکو با هر ارتباطی که به رفع مشکلات مربوط به بحران اوکراین کمک کند، موافق است و در حال حاضر مشغول بررسی راه‌هایی برای رفع این بحران است. لاوروف تأکید کرد مذاکرات روسیه- اوکراین هیچ جایگزینی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز