مشاور رئیس جمهوری اوکراین

انتظار داریم بزودی با روسیه به توافق برسیم

۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۰:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۸۰۷۵
انتظار داریم بزودی با روسیه به توافق برسیم
میخائیل بودولاک گفت: انتظار دارم در آینده‌ای نزدیک با روسیه به توافق برسیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، بودولاک به شبکه الجزیره قطر گفت: دور نخست مذاکرات با روسیه به خاطر براوردهای اشتباه روسیه درخصوص اوضاع اوکراین موفق نبود.

وی اضافه کرد: هیات مذاکره کننده ما از روسیه درخواست دفاع از اراضی اوکراین و جبران خسارت تخریب تأسیسات زیربنایی کشورمان را کرد.

بودلاک افزود: پیشنهاد نظارت هوایی و نصب دوربین های مداربسته برای شناسایی عامل نقض ایجاد گذرگاه‌های انسانی را مطرح کردیم.

وی خواستار توفق درگیری، برقراری آتش‌بس و عقب‌نشینی روسیه و بازگشت آنان به قبل از ۲۴ فوریه است.

مشاور رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد که روس ها در بسیاری از مناطق و برای پیشروی در میدان های جنگ، به گذرگاه‌های انسانی حمله می کند.

وی بار دیگر گفت که ناتو در قبال جنگ مسؤولیت پذیر نبوده و طوری رفتار می کند که گویا حوادث اوکراین برایش اهمیتی ندارد.

بودلاک در پایان گفت: سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در برابر حوادث جاری در اوکراین دست بسته هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

انتهای پیام/
نظر شما