عضو کمیسیون امنیت مجلس در گفتگو با برنا

انتظار توافق در روزهای پایانی ۱۴۰۰ را داریم/ حفظ منافع ملی و رعایت خط قرمزها اولویت ایران است

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۸:۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۹۱۳۱
انتظار توافق در روزهای پایانی ۱۴۰۰ را داریم/ حفظ منافع ملی و رعایت خط قرمزها اولویت ایران است
شهریار حیدری گفت: ما انتظار داریم مذاکرات در همین روزهای پایانی به نتیجه برسد. چرا که بحثی برای مذاکره نمانده است و همچنین دلیلی برای ادامه دادن و طولانی کردن روند مذاکرات نمی‌بینیم.

«شهریار حیدری»، نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصر شیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با درخواست‌های لحظه آخری آمریکا و توقف اخیر در روند مذاکرات گفت: طبیعتا مسیر برجامی یک مسیر پر پیچ و خمی است. همواره نوساناتی را داشته است. این بار نیز متاسفانه علیرغم این که برجام به سمت نتیجه گیری و توافق حرکت می‌کرد، بعضی اتفاقات بین المللی مثل جنگ اوکراین در این روند اثر گذاشت. روسیه شروطی را مطرح کرد تا مانعی ایجاد شود. اما آن چه که برای ما اهمیت و ضرورت دارد همان خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است، که با حفظ منافع ملی مذاکرات به سر انجام برسد. واقعیت این است که برای ما اهمیت ندارد که توافق با تاخیر انجام شود یا خیر، اما ما نیز بی‌رغبت به پایان آن نیستیم.

حیدری در ارتباط با این سوال که آیا امکان دارد در روزهای پایانی 1400 توافقی صورت بگیرد افزود: ما انتظار داریم مذاکرات در همین روزهای پایانی به نتیجه برسد. چرا که بحثی برای مذاکره نمانده است و همچنین دلیلی برای ادامه دادن و طولانی کردن روند مذاکرات نمی‌بینیم. در موضوعات توافق شده منافع ما دیده شده است و انتظار داریم به همان شکل توافق شده امضاء شود.

نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مورد این که گفته می‌شود آمریکا قصد ندارد سپاه پاسداران را از لیست تحریم ها خارج کند، تصریح کرد: ما از ابتدا خواستار لغو همه تحریم ها بودیم و هستیم.  موضوع سپاه‌پاسداران جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی بوده است. چرا که تحریم سپاه به منزله تحریم کل کشور قلمداد می‌شود. قابل قبول نیست که رکن اساسی جمهوری اسلامی در تحریم باشد و ما توافق کنیم. نمایندگان به تیم مذاکره کننده هشدار داده ایم که یا تمام تحریم‌ها از جمله سپاه پاسداران لغو می‌شوند و یا ادامه مذاکرات را صلاح نمی‌دانیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز