زلنیسکی هشدار داد

هدف بعدی روسیه، ناتو است

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۰:۳۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۹۳۵۸
هدف بعدی روسیه، ناتو است
رئیس جمهوری اوکراین هشدار داد در صورت برقرار نشدن منطقه پرواز ممنوع، موشک‌های روسیه به زودی مناطق مسکونی کشورهای عضو ناتو را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در پی اصابت موشک های کروز روسیه به منطقه ای در ۲۰ کیلومتری مرز لهستان گفت چنانچه منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین اعمال نشود، همسایگان ناتو به زودی با پیامدهای آن روبرو می شوند.

به گفته رئیس‌جمهوری اوکراین در صورت عدم ایجاد منطقه پرواز ممنوع، اصابت موشک‌های روسیه به مناطق مسکونی کشورهای عضو ناتو حتمی است.

زلنسکی این هشدار را پس از اصابت بیش از ۳۰ موشک روسی به پایگاهی در حدود ۱۲ مایلی مرز لهستان صادر کرد.

در حمله روز یکشنبه به "یافوروف" که مدتهاست توسط کارشناسان غربی برای آموزش سربازان اوکراینی استفاده می شود، ۳۵ نفر کشته و ۱۳۴ نفر زخمی شدند.

حمله روسیه به این شهر مرزی با لهستان پس از هشدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه صورت گرفت که گفت کاروان‌ کمک‌های نظامی غرب، که عمدتا از طریق لهستان می‌آیند به عنوان اهداف قانونی حملات در نظر گرفته می شوند.

زلنسکی در واکنش به این حمله خاطرنشان کرد: «هیچ اتفاقی در این منطقه رخ نمی داد که بتواند قلمرو فدراسیون روسیه را تهدید کند. تنها اهمیت یافوروف این است که در ۲۰ کیلومتری مرزهای ناتو قرار دارد. سال گذشته من به رهبران ناتو هشدار دادم که اگر تحریم‌های پیشگیرانه سختی علیه روسیه اعمال نشود، جنگ آغاز خواهد شد. حق با ما بود».

معاون وزیر امور خارجه لهستان در واکنش به این اقدام روسیه با فعالانه خواندن این حمله، تاکید کرد انتخاب این نقطه اتفاقی نبوده و روسیه به خوبی مرزها را می شناسد.

زلنسکی تاکنون بارها از مقامات غربی خواسته است تا منطقه پرواز ممنوع را بر فراز اوکراین اعمال کنند. اما آمریکا و انگلیس این درخواست را رد کرده و می گویند که برقراری منطقه پرواز ممنوع به معنای سرنگون کردن هواپیماهای روسی و آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود.

 
انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز