فرار بایدن از مشکلات در آستانه انتخابات کنگره

گرانی ها تقصیر پوتین است

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۰:۵۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۹۳۶۲
گرانی ها تقصیر پوتین است
یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر، رئیس جمهوری این کشور توانسته حمله روسیه به اوکراین را مقصر گرانی ها به ویژه گرانی سوخت معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس نظرسنجی مشترک انجام شده توسط شبکه خبری «ای بی سی» و موسسه تخصصی تحقیقات بازار جهانی و افکار عمومی «ال پی اس او اس»، اگرچه بیشتر آمریکایی ها ممنوعیت اعمال شده از طرف کاخ سفید علیه واردات نفت روسیه را تایید می کنند اما از نحوه مدیریت اقتصاد این کشور ناراضی هستند.

براساس این نظرسنجی، ۷۰ درصد آمریکایی ها از مدیریت اقتصادی دولت جو بایدن ناراضی هستند و ۵۸ درصد شرکت کنندگان دراین نظرسنجی، از برنامه های بهبود اقتصادی دولت بایدن ابراز نارضایتی کرده اند که این میزان از نارضایتی در یک سال گذشته بی سابقه است.

۴۸ درصد افراد نظرسنجی شده، سیاست دولت بایدن در ارتباط با اوکراین را تایید و ۵۱ درصد آنرا رد کرده اند.

درباره این موضوع که چه کسی مسئول افزایش دشمنی بین مسکو و واشنگتن است، چهار نفر از هر پنج آمریکایی معتقدند ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مسئول افزایش خصومت هاست.

۱۶ درصد از آمریکایی ها، بایدن و ۱۳ درصد نیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق را مقصر افزایش دشمنی ها بین مسکو و واشنگتن می دانند. ۶ درصد افراد نظرسنجی شده نیز، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را مقصر می دانند.

ای بی سی در تحلیل نتایج این نظرسنجی نوشت: بایدن تلاش کرده که پوتین را مقصر گرانی سوخت و مواد غذایی در آمریکا معرفی کند و با این کار موجب خشم جمهوری خواهانی شده که وی را مقصر مشکلات می دانند.

بایدن روز جمعه در نشستی با نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در فیلادلفیا گفته بود: اشتباه نکنید، پوتین مقصر اصلی تورم است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهارات مشابهی در اوایل این ماه میلادی، حمله پوتین به اوکراین و ناآرامی در بازار جهانی را عامل گرانی ها عنوان کرده بود.

در پاسخ به این اظهارات، کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان اعلام کرد که پوتین مقصر افزایش قیمت سوخت نیست و این قیمت ها حاصل کار بایدن هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۰ درصد آمریکایی ها، سیاست های بایدن در حوزه سوخت را رد می کنند و ۷۷ درصد آنها از ممنوعیت نفت روسیه حمایت می کنند.

۳۱ درصد آمریکایی ها از برقرار منطقه پرواز ممنوع در اوکراین حمایت، ۳۴ درصد از آنها با آن مخالفت و ۳۴ درصد هم در اینباره نظری ندارند.

۸۸ درصد دموکرات ها، ۷۲ درصد جمهوری خواهان و ۷۸ درصد افراد مستقل از ممنوعیت واردات نفت روسیه حمایت و ۱۲ درصد دموکرات ها، ۲۷ درصد جمهوری خواهان و ۲۲ درصد افراد مستقل مخالف این ممنوعیت هستند.

۵۶ درصد افراد نظرسنجی شده، نحوه مدیریت کرونا توسط بایدن را تایید می کنند که ۶ درصد بیشتر از ژانویه است و همین وضعیت را در حوزه مدیریت جرایم شاهد هستیم و ۴۰ درصد افراد، از نحوه مدیریت دولت در این حوزه، ابراز رضایت کرده اند.

انتهای پیام/
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز