معاون اول رئیس‌جمهور سه مصوبه هیأت وزیران را برای اجرا ابلاغ کرد

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۶:۵۱:۱۹
کد خبر: ۱۳۰۹۶۴۳
معاون اول رئیس‌جمهور سه مصوبه هیأت وزیران را برای اجرا ابلاغ کرد
معاون اول رئیس‌جمهور سه مصوبه اختصاص اعتبار به جمعیت هلال احمر، تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل و توفان در استان گلستان و تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با تصویب هیأت وزیران در نشست ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، مبلغ هفت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به منظور ترمیم‌بخشی از ذخایر اقلام امدادی زیستی، غذایی و بهداشتی، انبارهای امدادی سراسر کشور، ارتقای سطح آمادگی و افزایش توان پاسخگویی، به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موظف شد گزارش عملکرد اعتبارات مذکور را هر سه ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

محمد مخبر امروز دوشنبه مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

ابلاغ مصوبه تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل و توفان در شهرستان‌های استان گلستان

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات وارده ناشی از وقوع سیل و توفان در شهرستان‌های استان گلستان را ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در نشست ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، با اختصاص مبلغ ۴۱۴ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای جبران خسارات وارده به بخش‌های مسکونی و تأسیسات زیربنایی ناشی از وقوع سیل و توفان در مرداد و شهریور ماه سال جاری در شهرستان‌های استان گلستان، موافقت کرد.

براساس این مصوبه همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) و بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی) بازپرداخت پنج ساله برای تسهیلات تعمیری و بازپرداخت هفت ساله برای تسهیلات معیشتی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ضمانت زنجیره‌ای به منظور جبران خسارات ناشی از سیل و توفان مناطق مسکونی شهرستان‌های استان گلستان پرداخت می‌شود. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد این اعتبارات را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

مصوبه تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج ابلاغ شد

هیأت وزیران همچنین در نشست ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، به منظور رفع مشکلات موجود در تأمین آب شرب بهداشتی شهرستان سنندج و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه و نیز با هدف مدیریت خشکسالی و رفع معضل تنش آبی برای تکمیل طرح سامانه انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج در استان کردستان، مصوب کرد مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اختصاص یابد.

براساس این مصوبه هیأت وزیران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده را هر سه ماه به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

محمد مخبر امروز دوشنبه مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را امضا و ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز