گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اوکراین

امیرعبداللهیان: مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و… هستیم/ کولبا: از مواضع ایران و ارسال کمک‌های بشردوستانه‌اش تشکر می‌کنم

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۲۲:۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۰۹۷۳۹
امیرعبداللهیان: مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و… هستیم/ کولبا: از مواضع ایران و ارسال کمک‌های بشردوستانه‌اش تشکر می‌کنم
در تماس تلفنی امیرعبداللهیان و دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، دو طرف در مورد بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشردوستانه و موضوعات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبیین موضع جمهوری اسلامی مبنی بر  مخالفت با جنگ و لزوم توجه به راه حل سیاسی و گفت‌وگوی دیپلماتیک، نشست اخیر وزرای خارجه اوکراین و روسیه را در ترکیه مهم خواند و بر اهمیت تداوم و تقویت مسیر سیاسی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ریشه بحران اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند. ما بدون اتخاذ رویکرد دوگانه مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و… هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پناهجویان اوکراینی در مرز لهستان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی با وزیر خارجه لهستان در حال هماهنگی برای استقرار تیم پزشکی هلال احمر در مرز مشترک اوکراین و لهستان به منظور کمک به پناه‌جویان است.

امیرعبداللهیان همچنین خواستار کمک دولت اوکراین به یک خانواده ٤ نفره ایرانی گرفتار در مناطق درگیری برای خروج از این منطقه ناامن شد.

دمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین، نیز ضمن تشکر از موضع ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی جمهوری اسلامی ایران به مرز مشترک اوکراین و لهستان برای کمک به پناهجویان این کشور تاکید کرد: دولت اوکراین حداکثر تلاش خود را برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک از جمله اماکن متعلق به جمهوری اسلامی ایران به عمل خواهد آورد.

وی همچنین ضمن تاکید بر موضع کشورش مبنی بر این که اوکراین خواستار توقف جنگ و درگیری است، با اشاره به گفت‌وگوی اخیرش با لاوروف تداوم گفت‌وگوها را برای خاتمه بحران ضروری دانست. وی ضمن قدردانی از موضع ایران در مخالفت با جنگ، خواستار حمایت سیاسی ایران برای توقف جنگ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز