تشریح برنامه سفر وزیر امور خارجه ایران به روسیه

امیرعبداللهیان: مذاکرات وین از محورهای اصلی گفت‌وگوی ما با روس‌هاست

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۲:۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۰۹۹۸۴
امیرعبداللهیان: مذاکرات وین از محورهای اصلی گفت‌وگوی ما با روس‌هاست
وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با همتای روسی خود به مسکو رفته، ابراز امیدواری کرد که در گفت‌وگوهای امروز خود با لاوروف، بتوان در مسیری که روسیه برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار می‌گیرد، به نتیجه‌ای روشن دست یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به پایتخت روسیه، با اشاره به اهداف این سفر گفت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف صورت می‌گیرد؛ هدف اول پیگیری توافقاتی است که در جریان سفر دی ماه آقای دکتر رئیسی به مسکو و توافقاتی که بین رؤسای جمهور دو کشور انجام شد. 

وی اضافه کرد: موضوع دوم به تحولات اوکراین و وضعیت جدیدی بر می‌گردد که هم در عرصه‌های منطقه‌ای و هم در عرصه بین المللی رخ داده است. به‌تبع‌ ما نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشیم؛ ما به صراحت جنگ را در اوکراین یا در افغانستان و یمن یا هر نقطه دیگری از جهان باشد، محکوم می‌کنیم.

وزیر امور خارجه در ادامه تأکید کرد: همانطور که تحریم‌ها را محکوم می‌کنیم و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها و ملت‌ها را روش نادرستی می‌دانیم، بر دستیابی به راه‌حل سیاسی در موضوع اوکراین هم تمرکز داریم. 

امیرعبداللهیان با بیان اینکه موضوع سوم مورد توجه در سفرش به مسکو، پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌هاست، افزود: در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و سایر طرف‌های غربی به نتیجه برسیم، ممکن است طرف روس با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: من از گفت‌وگوهایی که هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نکردم و امیدوارم در گفت‌وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار می‌گیرد، به نتیجه و جمع‌بندی روشن برسیم.

گفتنی است در جریان این سفر و در نشست آستانه، تحولات اخیر یمن و سوریه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز