انصارالله: تنها در کشور بی‌طرف مذاکره می‌کنیم

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۲۱:۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۱۰۶۵۱
انصارالله: تنها در کشور بی‌طرف مذاکره می‌کنیم
یک مقام مسئول در انصارالله یمن اعلام کرد این دولت از هر گونه گفت‌وگو با کشورهای ائتلاف استقبال می‌کند به شرطی که کشور محل مذاکره بی‌طرف و غیر از کشورهای متجاوز باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این مقام مسئول که اشاره‌ای به نام او نشد گفت یمن از هر گونه گفت‌وگو با کشورهای ائتلاف در هر کشور بی‌طرفی که در تجاوز به یمن مشارکت نداشته باشد استقبال می‌کند چه این کشور جزو شورای همکاری خلیج‌فارس یا غیر از آن باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد اولویت در گفت‌وگو باید پرونده‌های بشردوستانه و رفع محدودیت‌های خودسرانه در بندر الحدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا باشد.

این منبع خاطرنشان کرد: منطقی، منصفانه و جایز نیست که دعوت‌کننده و میزبان گفت‌وگو، حامی ائتلاف و محاصره ناعادلانه مردم یمن باشد.

او تاکید کرد دعوت به گفت‌وگو از یک سو و فرستادن تروریست‌ها و تله‌های انفجاری برای منفجر کردن مردم در بازارها و شهرها از سوی دیگر، پذیرفتنی نیست.

پیش از این هم محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به انتشار برخی اخبار پیرامون دعوت شورای همکاری خلیج‌فارس از گروه‌های یمنی برای گفت‌وگو، اعلام کرد این دعوت در حقیقت از سوی ریاض انجام شده است در حالی که ریاض خود یک طرف جنگ است و نمی‌تواند میانجی باشد.

الحوثی در توئیتی نوشت: در خصوص آنچه در رسانه‌ها از دعوت شورای همکاری خلیج‌فارس (از گروه‌های یمنی) برای گفت‌وگو منتشر شده باید گفت این دعوت در حقیقت از سوی ریاض است اما ریاض خود یک طرف جنگ است و نمی‌تواند میانجی باشد.

خبرگزاری رویترز دیروز (سه‌شنبه)  به نقل از دو تن از مقامات شورای همکاری خلیج‌فارس (GCC) خبر داد این شورا در حال بررسی دعوت از انصارالله و دیگر احزاب یمنی برای مذاکراتی است که قرار است ماه جاری در ریاض برگزار شود.

مقامات مذکور گفتند این دعوت رسمی به منظور مذاکره در زمینه ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی جنگ بین انصارالله و ائتلاف سعودی خواهد بود که در  عربستان  انجام خواهد شد.

گفت‌وگوها قرار است از ۲۹ مارس تا ۷ آوریل (۹ تا ۱۸ فروردین) برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز