رئیس قوه قضائیه در نشست پایانی سفر به سیستان و بلوچستان

برنامه‌ریزی برای انتقال چند زندان استان سیستان و بلوچستان از مرکز به خارج از شهرها

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۲۲:۲۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۱۰۱۸
برنامه‌ریزی برای انتقال چند زندان استان سیستان و بلوچستان از مرکز به خارج از شهرها
رئیس قوه قضائیه در نشست پایانی سفر به سیستان و بلوچستان از برنامه‌ریزی برای انتقال چند زندان استان سیستان و بلوچستان از مرکز به خارج از شهرها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست پایانی سفر استانی به سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای ششمین سفر استانی هیئت عالی قضایی در دوره جدید اظهار داشت: در جریان سفر هیئت عالی قضایی به سیستان و بلوچستان، مسئولان قضایی به ۱۲ شهرستان عزیمت کردند و ضمن دیدارهای چهره به چهره و بدون‌واسطه با مردم از برخی مراکز و مراجع قضایی از جمله زندان‌ها بازدید به عمل آوردند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:  همچنین معاون اول قوه قضاییه و رییس دیوان عالی کشور نیز با ۲۷۶ نفر از مراجعان به دستگاه قضایی به صورت چهره به چهره ملاقات کردند و در راستای رفع مسائل قضایی آنها، دستورات مقتضی را صادر کردند.

رئیس دستگاه قضا گفت: علاوه بر اینها، نامه‌های مکتوب مردمی نیز واصل شده است که در خصوص آنها ترتیب اثر داده خواهد شد و نتایج به اطلاع فرستندگان نامه‌ها خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اقدامات عاجلی که باید برای رفع مسائل قضایی استان سیستان و بلوچستان ترتیب داد، مشخصاً به مشکلات تجهیزات پزشکی قانونی و ادارات ثبت این  استان اشاره کرد و گفت: ساختمان پزشکی قانونی در برخی شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان دایر نیست و در برخی دیگر از شهرستان‌های استان نیز نواقصی در ساختمان‌های پزشکی قانونی وجود دارد که برای رفع این مشکل ترتیباتی را اتخاذ خواهیم کرد و با مساعدت استانداری ۷ الی ۸ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

رئیس عدلیه به مشکلاتی که در حوزه ادارات ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: فقط در ۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان اداره ثبت اسناد و املاک دایر است؛ در جریان این سفر مقرر شد در دو شهرستان استان هر چه زودتر ادارات ثبت اسناد راه‌اندازی شود و برای تأسیس این ادارات در سایر شهرستان‌های استان نیز اقدامات مقتضی ترتیب داده شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال ۲ الی ۳ زندان استان سیستان و بلوچستان از مرکز به خارج از شهرها، تصریح کرد: برای تحقق این مهم با مساعدت دولت و استانداری، ۵ الی ۶ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

رئیس دستگاه قضا افزود: برای دادگستری مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که باید در ردیف ملی گنجانده شود و اقدامات ناظر بر آن در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تجهیز منابع انسانی در دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: به صورت موقت ۸ قاضی و به تناسب آن، تعدادی کارمند به مجموعه دادگستری سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود و ۳ شعبه دادگاه اعم از خانواده و حقوقی نیز به ساختار قضایی استان افزوده خواهد شد تا امور قضایی مردم استان سیستان و بلوچستان با سرعت بیشتری پیش رود.

رئیس دستگاه قضا به انجام چند مورد ملاقات مردمی خود در جریان سفر به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و عمده درخواست‌های ارائه شده مردمی را اعطای تخفیف مجازات برای خویشاوندان محکوم‌شان و گلایه از تأخیر در رسیدگی‌های قضایی دانست و تاکید کرد: برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات مردم در حد مقدورات قانونی، اقدام لازم را به عمل خواهیم آورد.

رئیس عدلیه در ادامه با تشریح دلایل اطاله رسیدگی‌ها به برخی از پرونده‌های قضایی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: در برخی پرونده‌های ناظر بر جرائم سنگین مانند قتل عمد، فرآیندهای تحقیق و رسیدگی زمان‌بر است؛ از سویی دیگر تعدادی از پرونده‌های کثیرالشاکی نیز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که بعضاً ردیابی و کارشناسی اموال مرتبط با این پرونده‌ها طولانی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان بر توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات بر پایه بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و نفوذ کلام رؤسای طوایف در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز