عملیات اربیل: تمرین برای روز واقعه

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۲:۴۸:۲۱
کد خبر: ۱۳۱۱۳۷۷
عملیات اربیل: تمرین برای روز واقعه
سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل سیاسی

عملیات اربیل؛ اولین تمرین جدی و عملی جامعه اطلاعاتی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از فرمان مورخ 1400/11/19 مقام معظم رهبری درباره اتخاذ آرایش تهاجمی در جنگ ترکیبی علیه دشمن بود. شناسایی اطلاعاتی، تحقق اهداف عملیاتی و انهدام دقیق پایگاه دشمن و ارسال پیام آشکار، واضح و مفهوم به وی؛ از جمله نقاط مثبت این تمرین است. (پیش از این و در  یادداشتی دیگر، نسبت به اهمیت انسداد مسیرهای رخنه سرویس‌های اطلاعاتی نظیر موساد در اولویت‌های جنگ ترکیبی توجه داده شده بود. 

برخی مغرضین و ساده‌لوحان، عملیات اربیل را علیه منافع برادران عراقی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرده‌اند. ما را با مغرضین کاری نیست چه اینکه جبهه مقاومت وقتی برای تلف کردن و فرصتی برای آب در هاون کوفتن ندارد. به ساده لوحان نیز باید گوشزد کرد که مگر چه مدت از فتنه هیولای مخوف داعش یا فجایع اشغال عراق توسط آمریکا یا جنگ تحمیلی حزب بعث علیه مردم ایران و عراق گذشته است؟! هر کجای تاریخ دو سرزمین را بنگریم خواهیم دید که ایران و عراق همواره دشمنان مشترکی داشته اند و این بار نیز افعی خوش خط و خال صهیونیسم با حمایت آمریکایی‌ها مترصد پهلوگیری و جای پا درست کردن در عراق است.

صهیونیست‌ها با تحلیل پیچیده و چند بعدی دریافته‌اند که سیطره اطلاعاتی و نفوذ در عراق، یکی از ابزارهای موثر بقای آنان در منطقه است. به ترتیبی که راهبرد عادی‌سازی صهیونیست‌ها و اعراب بدون عراق، هرگز تکمیل نخواهد شد و به نتایج مطلوب مانند درگیرسازی منافع اعراب و اسرائیل برای توسعه همکاری و نهایتاً شراکت راهبردی منجر نمی‌گردد. از این رو یکی از اقدامات رژیم اشغالگر قدس، طرح موضوعی مانند «اشتراک مسئله کردها و صهیونیستها در منطقه» ‌بوده است تا به این بهانه ضمن یارگیری، به احداث پایگاه‌های اطلاعاتی خود با پوشش‌های تجاری، گردشگری، فرهنگی و ... مبادرت نموده و با حرکتی معکوس در برابر جریان مقاومت، خود را به عمق این جبهه رسانده و در مسیر یکی از محورهای شریانی آن کمین کنند تا در مواقع لازم تحرک اطلاعاتی به عملیات‌های محدود و هدفمند میدانی تبدیل سازند.

اشراف و تحلیل اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران نیز بیانگر این نکته است که رژیم اشغالگر قدس در قوس نزولی و اضمحلال قرار دارد و حضور آن در مجاورت جغرافیایی کشور تلاشی مذبوحانه برای حفظ فضای تنفس رژیم منحوسی است که جز التهاب، خونریزی، شرارت و فتنه پراکنی ارمغانی برای مردم منطقه نداشته است. منطقی است که مقامات مسئول در حوزه اقلیم کردستان نیز حسن همجواری و حق همسایگی را رعایت نموده و دشمن مردم ایران و عراق را به خانه خویش راه ندهد. اگرچه در دیدارهای مسئولین دو کشور، این گونه مباحث مطرح می‌گردد لیکن غفلت مسئولین ذی ربط در اقلیم یا بغداد به این معنا نخواهد بود که جامعه اطلاعاتی ایران به عنوان قوت قلب مستضعفین در قبال تحرک خصمانه صهیونیست‌ها علیه شجره طیبه مقاومت؛ مماشات خواهد کرد. این امر، موضوعی پنهان نیست و راهبردی اصولی برای تمامی کسانی است که جراحت‌های مکرر ناشی از تیغ زهرآلود صهیونیست‌ها را بر پیکر مسلمانان و مردم منطقه دیده و از آن متألم هستند.

یقیناً مردم عراق و ایران در برابر توطئه چندوجهی صهیونیست‌ها ایستادگی خواهند کرد حتی اگر لازم باشد که باز هم خون‌ سلیمانی‌ها و ابومهدی‌ها بر زمین آمیخته شود زیرا جهاد و مقاومت علیه طاغوت و استکبار، رسالت مردمانی است که با وجود تنوع قومیتی، مذهبی حتی سلایق سیاسی؛ به آزادگی و جوانمردی شناخته می شوند و غیرت آنان اجازه شانه خالی کردن از این رسالت را نخواهد داد.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز