سخنگوی دولت در گفت‌وگو با برنا

نرخ تورم را در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتری کنترل می‌کنیم/ مشکلات سال ۱۴۰۱ به مراتب کمتر از سال ۱۴۰۰ خواهد بود

۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۱۱:۳۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۱۷۵۴
نرخ تورم را در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتری کنترل می‌کنیم/ مشکلات سال ۱۴۰۱ به مراتب کمتر از سال ۱۴۰۰ خواهد بود
سخنگوی دولت گفت: امید داریم که در سال 1401 با سرعت بیشتری نرخ را کنترل کنیم. طبیعتا نرخ رشد تورمی که هم عدد بالا 40 درصد بوده و هم چند ساله بوده نمی شود در کوتاه مدت از بین برود و به عدد قابل قبولی برسد اما الحمدالله با اقداماتی که دولت به انجام رسانده و با پیش بینی هایی که برای بودجه سال 1401 شده انتظار می رود که مشکلات سال 1401 به مراتب کمتر از سال 1400 خواهد شد.

«علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که چشم انداز شما از شرایط اقتصادی در سال ۱۴۰۱ چیست گفت: شرایط اقتصادی در ابتدای دولت برای همگان روشن بود هم برای کاندیداها و هم برای مردمی که پای صندوق ها آمده بودند و شاهد شرایط کشور بوده و هستند، چندین سال است که با نرخ های بالای تورمی روبرو هستیم یعنی فضای اقتصادی کشور دچار یک بیماری مزمن و زمان دار و طولانی مدت شده است. 

وی در ادامه بیان کرد: این بیماری مزمن باعث می شود که فشار اقتصادی هر روز مضاعف شود بویژه بر اقشار کم درآمد.  دولت سیزدهم  در این شرایط سنگین باید یک سری اصلاحات ساختاری را در حوزه های اقتصادی انجام می داد. 

بهادری جهرمی با اشاره به اصلاحات ساختاری دولت مطرح کرد: برخی از این اصلاحات ساختاری نیازمند اصلاحات در بودجه بود، بخش زیادی از تورم هایی که به مردم تحمیل می شود ناشی از فشاری است که ریشه در بودجه دارد. بودجه ای که دولت در ابتدا با آن مواجه بود توسط دولت قبل به تصویب رسیده بود، دولت سیزدهم سعی کرد تاثیرگذاری هایی را انجام دهد اما علیرغم ان متاسفانه همچنان شاهد نرخ تورم بالا در کشور هستیم. 

 سخنگوی دولت مطرح کرد: دولت سیزدهم سعی کرد تا سرعت افزایش تورم روند کاهش پیدا کند و کمتر شود یعنی ما از تورم شهریور که حدود 43 یا 45 درصد بوده الان به 8 درصد کمتر از آن رسیده ایم.  موفق شدیم مقداری سرعت رشد تورم را کنترل کنیم. 

وی در پایان افزود: طبیعتا وقتی وارد سال 1401 می‌شویم چون لایحه بودجه 1401، لایحه ای است که خود دولت آن را طراحی وتنظیم کرده و درامتداد سیاست های کنترل تورم است ان شاالله این قدم با سرعت بیشتر و قدرت بیشتر برداشته خواهد شد . یعنی این چند ماه مقداری از حیث کنترل رشد تورم امیدوار کننده بوده است.  امید داریم که در سال 1401 با سرعت بیشتری نرخ را کنترل کنیم. طبیعتا نرخ رشد تورمی که هم عدد بالا 40 درصد بوده و هم چند ساله بوده نمی شود در کوتاه مدت از بین برود و به عدد قابل قبولی برسد اما الحمدالله با اقداماتی که دولت به انجام رسانده  و با پیش بینی هایی که برای بودجه سال 1401 شده انتظار می رود که مشکلات سال 1401 به مراتب کمتر از سال 1400 خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز