عصبانیت رژیم صهیونیستی از موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای

۱۴۰۱/۰۱/۰۱ - ۰۰:۵۹:۳۱
کد خبر: ۱۳۱۱۷۶۶
نفتالی بنت نخست وزیر رژیم جنگ طلب صهیونیستی در آغاز نشست هفتگی کابینه این کشور با عصبانیت از موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، گفت: آمریکا با خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی، درحال پرداخت بهای سنگینی برای توافق هسته‌ای با ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در گزارشی در این خصوص نوشت: نفتالی بنت خطاب به اعضای کابینه با اذعان به نزدیک شدن دستیابی به توافق در مذاکرات وین، گفت: متاسفانه تصمیماتی اتخاذ شده که نشانه‌ای از یک توافق هسته‌ای با ایران دارد.

وی درخواست ایران برای حذف نام سپاه از بین سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا را «جسورانه» توصیف کرد که قرار است در قالب یک توافق جانبی برای احیای برجام بین تهران و واشنگتن منعقد شود.

به نوشته این رسانه، آمریکا بدنبال تعهد علنی ایران برای کاهش تنش در منطقه و عدم حمله به آمریکایی هاست. با این حال نفتالی بنت و یاییر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که روز جمعه صادر کردند، نوشتند که «باور این موضوع بسیار سخت است.»

بنت با تکرار اتهامات بی‌اساس خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه فقط مشکل اسرائیل نیست.

براساس این گزارش، یک منبع دیپلماتیک صهیونیستی به این روزنامه گفته است: آمریکا در هفته های اخیر این اطمینان را به اسرائیل داده که «می‌تواند راه‌های دیگری را برای مراقبت از سپاه بیابد.» البته آمریکایی ها به راه‌های مورد نظر خود اشاره‌ای نکرده‌اند.

اورشلیم پست در ادامه می نویسد: حذف نام سپاه از فهرست سازمان‌های ترویستی بعلاوه برداشتن تحریم‌ها مطابق با توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵  ظرفیت بالایی را به اقتصاد ایران تزریق خواهد کرد.

ابا وجود نام سپاه در بین سازمان‌های تروریستی، آمریکا می‌توانست علیه شرکت‌هایی که با آن یا زیرمجموعه‌هایش در ارتباط بودند، اقدامات حقوقی را آغاز کند؛ با این حال آمریکا هیچ گاه دست به چنین اقدامی نزد. همچنین خروج نام سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی، زمینه را برای همکاری شرکت‌های خارجی با زیرمجموعه‌های آن فراهم می‌کند.

آمریکا و ایران در طول ۱۱ ماه گذشته به طور غیرمستقیم درحال مذاکره برای بازگشت آمریکا به برجام در وین بوده‌اند. براساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران محدودیت‌هایی از جمله غنی‌سازی تا سقف ۳.۶۷ درصد را اعمال کرده و ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده خود را در سقف مشخصی نگاه می‌دارد ولی در ازای آن تحریم‌ها علیه این کشور برداشته می‌شود.

رژیم صهیونیستی نه تنها در سال ۲۰۱۵ مخالف برجام بود بلکه در حال حاضر نیز مخالف احیای آن است. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز