برنا گزارش می‌دهد

رو در رو با رئیس جمهور در قرن جدید

۱۴۰۱/۰۱/۰۴ - ۱۱:۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۲۲۴۷
رو در رو با رئیس جمهور در قرن جدید
«روحیه امید به مردم بازگشته است، رابطه بین دولت و مردم نزدیک تر شده و مردم رییس جمهور را در کنار خود می‌بینند و همین دلگرم کننده است» این تنها بخشی از جملات مردم استان‌هایی است که رییس جمهور به آنجا سفر کرده است. مردم با دیدن رییس جمهور و اعضای دولت از مشکلات خود می‌گویند و اعضای دولت هم پای سفره درد و دل مردم می‌نشینند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، دولت سیزدهم از آغاز کار خود تاکنون قریب به نوزده استان را از نزدیک بازدید کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته است و با رصد دقیق مشکلات استان ها، بی وقفه سعی دارند تا در راستای ایجاد یک زندگی پر از نشاط برای مردم گام بردارند.

«روحیه امید به مردم بازگشته است، رابطه بین دولت و مردم نزدیک تر شده و مردم رییس جمهور را در کنار خود می‌بینند و همین دلگرم کننده است» این تنها بخشی از جملات مردم استان‌هایی است که رییس جمهور به آنجا سفر کرده است. مردم با دیدن رییس جمهور و اعضای دولت از مشکلات خود می‌گویند و اعضای دولت هم پای سفره درد و دل مردم می‌نشینند.

خوزستان اولین سفر استانی رئیس جمهور

خوزستان با مردمانی غیور ، نقش بسیار بزرگی در پیروزی‌های انقلاب اسلامی دارد، هشت سال دفاع مقدس به خوبی گواه از نقش مهم این استان در حفظ تمامیت ارضی کشور دارد. این استان از زمان جنگ تاکنون همواره با انبوهی از مشکلات و محرومیت‌ها دست و پنجه نرم کرده و وضعیت بسیار سخت و دلخراش مردم، قلب همه را به درد آورده است. تنش آبی و مشکلات ناشی از آن همواره مردم این استان را در تنگنا قرار داده است. صبح روز جمعه پنجم شهریور ماه بود و تنها ۴۸ ساعت از اخذ رأی اعتماد کابینه دولت از مجلس گذشته بود که رییسی خوزستان را به عنوان اولین استانی که مشکلات اش مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد انتخاب کرد. او برخی از چهره های کابینه را هم با خود در این سفر همراه کرد و به تعبیری آستین غیرت و همت را بالا زد تا به مشکلات این استان که همواره از سوء مدیریت ها و تبعیض و غفلت ها رنج می برد ، نگاه جدی تری داشته باشد.

شرایط و ظرفیت های استان خوزستان ، مشکلات و معضلات آن از جمله دلایل دولت سیزدهم برای نگاه ویژه به این استان است. رییس جمهور در اولین سفر خود به خوزستان ، دستورهایی را در راستای حل مشکلات آب و برق و بخش کشاورزی استان ابلاغ و اعتبار هایی را برای رفع مشکلات شهرستان های مختلف اختصاص داد که از جمله آن می توان به بازسازی شبکه فاضلاب در اهواز و سایر مناطق نام برد.

او در این سفر در جلسه اداری در میان مدیران استان با بیان این جمله که باید با تلاش شبانه روزی نسبت به جبران عقب ماندگی ها اقدام کنیم بیان کرد: این کار با یک روحیه جهادی و بسیجی شدنی است و باید مانند دوران دفاع مقدس برای رفع موانع و مشکلات عمل کنیم.

گوشزد چند باره رئیسی؛ مدیران برای مردم تصمیم نگیرند

رییس جمهور همواره بیان‌کرده است که باید مدیران ما با مردم سخن بگویند، باید مردم را از خود حساب کنیم و برایشان تصمیم نگیریم که یک دفعه متوجه شوند تصمیمی گرفته شده است. در سفر به خوزستان هم آیت الله رییسی این موارد را به مدیران گوشزد کرد. کشاورزی استان خوزستان ظرفیت های بسیاری دارد و همین امر موجب شده تا این بخش مورد تاکید رییس جمهور قرار گیرد. رییسی در اولین سفر خود به استان خوزستان تاکید کرد که این استان در بسیاری از بخش‌ها حرف اول را در کشاورزی می‌زند و باید نسبت به کشاورزی‌ استان توجه خاص و ویژه‌ای شود و این بخش یکی از زمینه‌های مهم ایجاد اشتغال است. او همچنین بیان کرد: باید نسبت به الگوی کشت با مردم و کشاورزان حرف بزنیم و مسئولین مربوطه باید از ظرفیت اتحادیه‌های کشاورزی استفاده کنند. اتحادیه کشاورزی یکی از بازوان دولت هستند، اینها حتما باید در تصمیم ‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها مورد مشورت و توجه قرار بگیرند و خود اینها می‌توانند بسیاری از امور را دنبال کنند.

رییسی با اشاره به طرح آبرسانی و طرح فاضلاب در استان خوزستان به صورت عام و در اهواز به صورت خاص، گفت: این یکی از مسائل با اولویت ماست که باید با سرعت دنبال شود. باید زمان اجرای آن هم کوتاه شود. ۳ سال برای اجرای آن پیش‌بینی شده است که با توجه به مشکلات مردم استان، ضرورت دارد که زمان آن کوتاه تر شود. باید اعتبارات لازم تخصیص داده شود و تعداد کارگاه های موجود در این بخش افزایش یاید تا کار با قوت دنبال بشود که مردم با مشکل مواجه نشوند. 

از آغاز به کار دولت؛ رییسی سه مرتبه به استان خوزستان سفر داشته است، دومین سفر پس از وقوع زلزله اندیکا بود و سومین سفر هم به صورت سرزده به منظور بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس در مرزهای شلمچه و چذابه و دیدار با زائران‌ در این مناطق در آستانه نوروز ۱۴۰۱ اتفاق افتاد‌.

سفرهای استانی در راستای حذف فقر مطلق

این سفرها نشان می‌دهد که دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای حل مسائل و مشکلات کشور و استان هایی که با محرومیت دست به گریبانند، دارد. حذف فقر مطلق دغدغه‌ای است که رییسی بارها آن را بیان کرده و سفرهای استانی رییسی در راستای همین حذف فقر مطلق است که وی را مصمم تر کرده تا در این مسیر حرکت کند زیرا این سفرها نقطه آغازی برای شناسایی محرومیت‌های جامعه و شهر و روستاهای مختلف آن است.

خوزستان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد ، مردم این استان از جان خود برای دفاع از کشور مایه گذاشته اند و رییس جمهور نشان دارد که نگاه مضاعف بر این استان دارد و مشکلات خوزستان در تیر رس نگاه کابینه سیزدهم قرار دارد.

ایستگاه دوم؛ سیستان و بلوچستان

پنج شنبه یازدهم شهریور ماه بود که رییسی با سفری از پیش اعلام نشده به سیستان و بلوچستان رفت. حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان به شدت رواج دارد و مردم از امکانات ضروری مثل آب و برق و راه های دسترسی برخوردار نیستند. شهرستان چابهار که در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده با ۲۰۰هزار نفر جمعیت ۱۴ محله حاشیه نشین دارد، و به همین دلیل رییس جمهور در دومین سفر استانی خود به چابهار از مناطق حاشیه نشین شهرستان دیدن و با مردم به گفت و گو پرداخت.

مردم در هشت سال گذشته چشم شان عادت کرده بود که رییس جمهور را با خودروی لوکس ِ ضد گلوله و با شیشه های دودی در میان خود ببینند، رییس جمهورهایی که اوج لطافت شان دست تکان دادن و لبخند از پشت شیشه به مردم بود. اماه رییسی با یک پژوی معمولی در این منطقه حاضر و خود به میان مردم رفت تا درد دل مردم را بی واسطه بشنود.

سواحل مکران همواره مورد تاکید رهبری بوده و ایشان بارها به اهمیت این سواحل پرداخته اند زیرا که این سواحل بهترین منطقه برای ایرانیان خارج از کشور و حضور و سرمایه گذاری است، برهمین اساس رئیس جمهور استفاده از ظرفیت سواحل مکران  را در برنامه دولت قرار داده است. 

همچنین رییس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان با ‌اشاره به مشکلات مردم در خصوص آب آشامیدنی گفت: باید آب را در چاه نیمه‌ها ذخیره کرده و لایروبی از مسیرها باید به سرعت انجام شود.  آب ژرف که به همین زودی راه اندازی می شود و در ارتباط با مساله مرزها باید گفت یک فرصت است و مرزبانی هم یک فرصت است.

رهبری بارها تأکید کرده اند که حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است ، ایشان در نخستین دیدار با اعضای هیئت‌ دولت سیزدهم بیان کردند که "مسائلتان را با مردم مطرح کنید. یک وقت مشکلی وجود دارد، راه‌حلّی هم وجود دارد. البتّه سعی کنید حرف زدن شما موجب یأس مردم نشود که بعضی بی‌توجّهی می‌کنند به این نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع میزنند که موجب ناامیدی مردم می‌شود؛ نه، هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی" بر همین مبنا دولت رویه سفر های استانی را در پیش گرفت تا با کارهای کارشناسی و دقیق و در جریان بودن تمام چالش ها ومسائل منطقه و متناسب با آنها برنامه ریزی های لازم را صورت بدهد.

رییس جمهوری وقتی به سیستان سفر کرد و پای صحبت مردم نشست از اهمیت چاه‌های آب ژرف گفت که یکسری طرح‌های زود بازده مثل استفاده از فناوری آب ژرف وجود دارد که امروز سه تا چهار چاه ژرف در این منطقه حفر شده است و می‌تواند افزایش این چاه‌ها آب را به دست مردم برساند. بعد از تاکیدهای رییس جمهوری بر بهبود وضع آب مردم سیستان، موضوع چاه‌های آب ژرف با جدیت پیگیری شد.

ایستگاه سوم؛ خراسان جنوبی

رییسی هدف و تصمیم دولت را اینگونه بیان کرده بود که؛ کار و فعالیت و تلاش هدف دولت است تا شرایط را به نفع مردم و به نفع سفره مردم تغییر بدهد و به همین علت سفرهای استانی را رئیس جمهور با قوت در پیش گرفته بود.

صبح جمعه نوزدهم شهریور ماه بود که مردم خراسان جنوبی میزبان رییس جمهور شدند.  حضور در جمع مردم در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس، بازدید از معادن زغال‌سنگ طبس و گفت‌وگو با نیروهای کارگری و فنی و مهندسی، بازدید از محله‌های حاشیه شهر و گفت و گو با مردم از برنامه‌های این سفر یک روزه بود.

در این سفر همچنین ضرب‌الاجل ۲۰ روزه برای رسیدگی به مشکلات کارگران معدن زغالسنگ طبس تعیین و بر این مطلب که نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود و کارگران نباید نگران بیمه، دستمزد و سختی کار خود باشند، تاکید شد و آیت الله رئیسی گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.

طبق گفته استاندار خراسان جنوبی تمامی مصوبات سفر رییس جمهوری به استان وارد فاز اجرایی شده و برای دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق مصوبات، مسئولیت‌سازی صورت گرفته است.

ایستگاه چهارم؛ عروس زاگرس

سفر های استانی رییس جمهور فرسخ ها فاصله رییس جمهور با مردم را کم کرد و سبب شد تا اعتماد مردم به مسئولان ارشد ترمیم شود و مردم طعم شیرین دولت انقلابی را بچشند. ورود جدی آیت الله رییسی به مشکلات مردم بارقه ای از امید را در دل مردم ایجاد کرد و تولید کنندگان را به خوبی پای کار کشاند.

رییسی در سفرهای خود اولویت را بر تکمیل طرح های عمرانی دانست و تاکید داشت که طرح عمرانی جدیدی کلید زده نشود. در سفر رییس جمهور به ایلام به عنوان ایستگاه چهارم در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اولویت به چهار حوزه نفت و گاز، کشاورزی، اربعین و گردشگری به ایلام اختصاص یافت و استاندار ایلام از تشکیل دبیرخانه ای برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان خبر داد.

ایستگاه پنجم؛ کهگیلویه و بویراحمد

سفر رییس جمهور به این استان بازهم در صبح جمعه انجام گرفت و با استقبال جمعیتی زیادی از مردم همراه شد. در این سفر بیش از ۸۹ هزار نامه و درخواست مردمی ثبت و ارایه شد که این رقم نشان از آن دارد که مردم با امید و اعتماد به صحنه باز گشته اند.

در سفر رییس جمهور به یاسوج کارخانه قند یاسوج که نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است که با سابقه‌ای بیش از نیم قرن فعالیت در استان دستخوش چالش‌ها و مشکلات شده بود، با همت دولت سیزدهم رونق گذشته خود را باز یافت.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در سفر به کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تاکید کرد و از مسوولان خواست تا موانع تولید را از سر راه فعالان علاقه مند برداشته شود که تحقق نخستین مصوبه سفر در مدت زمان اندک نشان دهنده فاصله کوتاه حرف تا عمل در رویکرد مسوولان دولت سیزدهم است.

در سفر اخیر رئیس جمهوری به این استان ۲۱۷ پروژه تصویب و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن ها مصوب شد.

 طبق گفته نمایندگان مجلس حضور مستقیم آیت الله رییسی، موجب افزایش سرمایه اجتماعی میشود و همبستگی ملی و امید به آینده را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود مسوولان از نزدیک واقعیت‌های جامعه را لمس کرده و با مشکلات اقشار جامعه آشنا شوند.

ایستگاه ششم؛ بوشهر

در  سفر رئیس جمهور به بوشهر، ۹۴ طرح در حوزه‎‌ های مختلف با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی این استان به تصویب رسید که برای اجرای این طرح‌‎ها ۱۷ توافقنامه با دستگاه‎‌های اجرایی منعقد شد.

همچنین تخصیص ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی از محل اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی به استان بوشهر از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت به این استان بود.

در این سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی، ساماندهی کالاهای رسوبی در گمرک ها و انبارهای سازمان اموال تملیکی استان بوشهر را دنبال کرد و وزیر نفت از اجرایی شدن چهار پروژه جدید نفتی با اعتباری ۶۰۰ میلیون دلار در استان بوشهر خبرداد. وزیر راه و شهرسازی هم از اختصاص  ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور بزرگراهی جنوب کشور که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است، صحبت کرد.

از مجموع طرح‌‎های سفر استانی هیات دولت به بوشهر سهم حوزه‎‌های زیربنایی ۲۵، صنعت و معدن ۹، بهداشت و درمان ۶، حوزه فرهنگی و آموزشی ۱۲، حوزه رفاه اجتماعی ۱۳، نفت و انرژی ۹، آب، خاک و کشاورزی ۱۰ و حوزه اشتغال نیز چهار طرح است.

ایستگاه هفتم؛ فارس 

فارس مقصد هفتم رئیس جمهور بود  و آیت الله رئیسی در این سفر در بازدید سرزده از کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت، دستور رفع مشکلات فرا روی این کارخانه نام‌آشنا در صنعت لوازم خانگی و بازگشت آن به چرخه تولید که از سال ۹۱ به دلیل سوء مدیریت متوقف شده است را صادر کرد.

دراین سفر صد مصوبه با حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای گره‌گشایی از مشکلات و شتاب بخشی به طرح‌های اولویت‌دار و پروژه‌های نیمه تمام این استان  اختصاص یافت.

همچنین اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، کتاب اولین سفر دکتر رئیسی رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان فارس را تهیه و منتشر کرد.

ایستگاه هشتم؛ اردبیل

هشتمین سفر استانی دولت سیزدهم استان اردبیل بود که در روز ۳۰ مهرماه انجام شد و این سفر در نهایت دستاوردهای قابل توجهی برای استان به ارمغان آورد.  ۱۰۰ طرح در حوزه‌های مختلف به تصویب رسید که از این تعداد ۲۴ طرح مربوط به حوزه زیر بنایی، هشت طرح در حوزه صنعت و معدن، سه طرح در حوزه نفت و انرژی ، هشت طرح در حوزه آب و خاک کشاورزی و پنج طرح نیز در حوزه اشتغال، ۱۶ طرح در حوزه بهداشت و درمان ، ۲۱ طرح در حوزه فرهنگی و آموزشی و ۱۵ طرح نیز در حوزه رفاه و اجتماعی است.

معاون اجرایی رییس جمهور درخصوص اجرای تمام مصوبه های سفرهای استانی گفته است: تمام مصوبه های سفرهای استانی رییس جمهور تا خردادماه سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود. سفر های استانی رییس جمهور آن هم با مدل و شیوه جدید و یه صورت چهره به چهره با مردم امری مبارک است بازدید تای نقطه به نقطه و موثر که خرج زیادی را هم بر دشت دولت نمی‌گذارد زیرا به دور از تشریفات و هیاهو انجام میگیرد.

مقصد نهم؛ سمنان

طبق گفته رئیس جمهور قبل از انجام سفرهای استانی، مشکلات و کمبودهای استان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار میگیرد و این مهم در جریان سفر به سمنان هم انجام شده است. در این سفر ۷۵ طرح عمرانی، زیرساختی، بهداشتی و روستایی استان سمنان مصوب شد  که به این طرح ها ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

آیت الله رییسی همچنین از کارخانه ساخت لوازم خانگی سنگرکار بازدید کرد و در گفت و گو با کارگران و مدیران این کارخانه از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست‌های آنان قرار گرفت و به صورت سرزده به بازدید از سیاه چادر عشایر مهدیشهر رفت و پس از شنیدن مشکلات عشایر منطقه، گفت: مسائل مطرح شده بیشتر درباره کم‌آبی است و علاوه بر اقدامات لازم، باید دعا کنیم خداوند رحمت الهی را نصیب کشور کند. وی همچنین تاکید کرد که تامین نهاده‌های دامی عشایر و دامداران منطقه و ایجاد مجتمع دامداری از سوی استاندار سمنان پیگیری و اجرایی شود.

دستور رئیس جمهوری برای حل مشکل نهاده دامی دامداران سمنانی از دیگر دستاوردهای این سفر بود که در این رابطه آیت الله رئیسی گفت: در این سفر به گونه ای کار را پیگیری کردیم که دولت نهاده های دامی به دامدار بدهد و زمانی که او دامش را فروخت پول وزارت خانه را بدهد و حتما این موضوع از طرف وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود و از استاندار می خواهم برای موضوع صنایع دستی و مشاغل خانگی خصوصا ایجاد بازارهای این نوع صنایع در حاشیه جاده های مهم استان پیگیری کند

مقصد دهم؛ زنجان

روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه، استان زنجان در دهمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف جامعه و شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان زنجان بود.

سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان زنجان گفت: خوشحالیم که در شهر شور و شعور حسینی حضور داریم و امیدواریم بتوانیم در این سفر با اتخاذ تصمیماتی شرایط را برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود فراهم کنیم. با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می شود.

همچنین حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، اظهار داشت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در این سفر گفت: اجازه نمی دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود.

مقصد یازدهم؛ لرستان

رئیس جمهور جمعه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۰ به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه خرم‌آباد در استان لرستان شد که در جریان این سفر ۶۹ طرح اقتصادی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان مصوب شد و  ۳۷۷ میلیارد تومان در راستای اجرای مصوبات عمرانی و اقتصادی  این سفر تخصیص یافت.

از جمله مسائلی که در این سفر به آن توجه شد راه آهن بود، اگرچه احداث راه آهن در لرستان تاریخی قریب یه ۱۰۰ سال دارد اما این خط ریلی محدود به کریدور شمال - جنوب است و تنها برخی از شهر های واقع در مسیر از این نعمت بهره مند هستند.

یکی از زیباترین صحنه های سفر های استانی ، امدن مردم و حلقه زدن کنار رئیس جمهوری است که دغدغه مسائل و مشکلات انها را دارد.در سفر به خرم آبادهزاران پیر و جوان نامه به دست دیده می‌شدند که بسیاری از آن‌ها حتی برای دیدار رودررو با رییس‌جمهور، دل خود را صابون زده بودند و به کمتر از آن هم راضی نبودند.

ایستگاه دوازدهم؛ یزد

در جریان سفر رئیسی به یزد، ۱۳۰ میلیارد ریال از سوی افراد خیر به زندانیان و خانواده های آنان کمک شد و طبق گفته معاون اجرایی رئیس جمهور  آزادی ۱۰۰ زندانی و تامین جهیزیه برای ۱۰۰ زوج جوان نیازمند که از خانواده زندانیان هستند، آغاز خوبی برای دوازدهمین سفر استانی رییس جمهور بود که در استان یزد صورت گرفت.

رییسی در این سفر تاکید کرد که بهترین روش برای احیای بافت‌های سنتی و فرسوده، احیای آن به کمک خود مردم است .

همچنین آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری، فعال شود. در جریان این سفر ۴۵۵ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است. 

سیزدهمین سفر؛ قم 

درهشت ساله گذشته هیچ کس پای دردو دل و حرف های مردم ننشست و مردم هیچ دولتمردی را با خود همراه نمیدیدند اما با امدن رئیسی و سفر های استانی گویی مردم گوش شنوا برای بیان مسائل ومشکلات خود یافته بودند و به همین دلیل در هر سفر استانی انبوهی از نامه ها و در خواست های مردم ثبت و به دست دولت میرسید. سفر به قم هم از این قاعده مستثنی نبود و در جریان سفر رئیسی به قم  هزار و ۹۸۲ درخواست مردم از رئیس جمهور، در میز ارتباط مردمی کمیته امداد قم ثبت شد. 

همچنین در این سفر ۱۵۸ مصوبه با یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب و برای اجرا در دو سال آینده طبق یک جدول زمانبندی، برنامه‌ریزی شد.

رییس جمهور سفر های استانی را برای دولت دارای برکت میداند و ارتباط دولت با مردم را لازمه کار برهمین مبنا با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

ایستگاه چهاردهم؛ هرمزگان

رئیس جمهور در چهاردهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه 23 دی ماه به استان هرمزگان سفر کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان قرار گیرد. رئیس جمهور در این سفر خود در جمع سیل‌زدگان منطقه هشتبندی شهرستان میناب هم حاضر شد و از نزدیک شنوای مسائل و مشکلات مردم سیل زده شد. وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم این منطقه گفت: افتخار ما و همه اعضای دولت این است که خدمتگزار شما مردم باشیم. با تلاش دولت و صبر و همت مردم نسبت به جبران خسارت‌های سیل به این منطقه و احیای کشاورزی اقدام خواهد شد.

رئیس جمهور به مردم گفت: دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های موثری برداشته می‌شود

ایستگاه پانزدهم؛ گیلان

 آیت‌الله ‌سید ابراهیم رئیسی در پانزدهمین سفر استانی به منظور بازدید از طرح‌ها و پروژ‌ه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفتگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری ‌به استان گیلان سفر کرد.

آیت الله ‌رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان  وضعیت رودخانه گوهررود در مرکز شهر رشت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. در این بازدید رئیس سازمان محیط زیست و مسئولین شهرداری رشت گزارشی از دلایل آلودگی پ این رودخانه و آسیب‌های زیست محیطی ناشی از آن ارائه و تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی در این رودخانه‌ها را علت اصلی آلودگی اعلام کردند.

رئیس جمهور پس از این گزارش با انتقاد از وضعیت نامناسب رودخانه گوهررود خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها در کمترین زمان ممکن شد.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با انتقاد از وضعیت ‌محلات حاشیه‌نشین گفت: مردم در هر نقطه‌ای از شهر باید بهترین خدمات را دریافت کنند بنابراین از مدیران و مسئولان مرتبط می‌خواهیم  ‌به مشکلات محلات حاشیه‌نشین رشت رسیدگی کنند.

وی با اشاره به مسئله فاضلاب در مناطق حاشیه‌نشین تصریح کرد: چرا باید فاضلاب این محلات به رودخانه زرجوب، گوهررود و ‌ اراضی کشاورزی ریخته شود؟ باید به این مسئوله با قید ‌فوریت رسیدگی ‌شود.

شانزدهمین سفر؛ گلستان

رئیس جمهور در شانزدهمین سفر استانی خود  مقصد استان گلستان را انتخاب کرد و ۱۱۱ مصوبه با اعتبار ریالی ۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان مصوبات اولیه هیئت دولت در استان گلستان بوده است. مردم گلستان در این سفر رو در رو با  رئیس جمهورشان از مطالبات، چالش‌های استان و دغدغه‌های خود گفتند. 

ایستگاه هفدهم؛ مازندارن

 هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور ۲۰ اسفندماه با سفر به مازندران انجام شد. هرچند رئیس جمهور در سفرهای استانی برنامه‌ها، دیدارها و سخنرانی‌های از قبل هماهنگ‌شده بسیاری دارد اما وی هیچگاه حضور در میان مردم به ویژه مناطق محروم را فراموش نمی‌کند. ‌آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی این عادت حسنه خود را تکرار کرد و یکی از برنامه‌های اصلی‌اش ‌حضور در جمع مردم در هر کجای ممکن است‌.

اولین سفر قرن جدید؛ خراسان رضوی

و طبق گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی  هفته اول فروردین ۱۴۰۱ ‌خراسان‌رضوی میزبان رئیس‌جمهور و وزیران خواهد بود که مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان به نتایج این سفر امیدوارند.

از همان ابتدا سفر های استانی رئیس جمهور با حجم زیادی از انتقادات همراه شد،پا به رکاب بودن رییس جمهور ومدیران ارشد، به مذاق رقبای دولت خوش نیامد و هر بار از هر فرصتی استفاده کردند تا شدید ترین انتقادات را به دولت و شخص رییس جمهور روا دارند. رییس جمهور در پاسخ به برخی منتقدان به سفر های استانی گفت: اگر من به استان نیایم و کارخانه ای که ۱۳ سال معطل است را به آن سرنزنم چگونه راه بیفتد؟ مدیر باید در میدان باشد و کار انجام دهد.

او همچنین خبرنگاران را هشیار کرد تا پیگیر دستاورد و اقدامات سفر های استانی باشند. رئیس جمهور در این راستا گفت: عزیز حتما گزارشاتی را که آقایان وزرا در جلسه دادند ثبت و ضبط کنند و پیگیری هم انجام دهند. یکی از بخش‌هایی که باید مصوبات سفر و اظهارات وزرا را پیگیری کند خود اصحاب رسانه هستند. 

مردم در این چند ماه به خوبی تفاوت دولت میدانی و پشت میزنشین را حس کردند و روز به روز امیدوار تر میشوند تا شرایط کشور روز به روز بهتر شود.حال باید ببینیم برنامه رئیس جمهور در قرن جدید برای سفر به استان ها چگونه پیش خواهد رفت . 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز