خارطوم با محکومیت حمله به آرامکو، پاسخ کمک های مالی ریاض را داد

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۰:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۱۲۶۸۱
خارطوم با محکومیت حمله به آرامکو، پاسخ کمک های مالی ریاض را داد
خارطوم روز شنبه با محکوم کردن حملات ارتش یمن به تاسیسات آرامکوی عربستان، پاسخ افزایش کمک های اقتصادی ریاض را داد که در واقع یکی از محورهای اصلی دیدار چهارشنبه گذشته محمد بن سلمان با رئیس شورای انتقال سودان بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، تارنمای اخبار سودان ساعاتی پس از حملات موشکی انصارالله به پالایشگاه‌های «رأس تنوره» و «رابغ» خبر داد که سودان این حملات را محکوم کرده است.

چهارشنبه گذشته ژنرال عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان به همراه احمد ابراهیم مفضل مدیر دستگاه اطلاعات کل سودان و الصادق اسماعیل محمود مدیر دفتر رئیس شورای حکومت انتقالی و عادل بشیر سفیر سودان در عربستان میهمان «محمد بن سلمان» بود؛ دیداری که به

گفته منابع رسمی، افزایش کمک‌های اقتصادی عربستان به سودان یکی از محورهای گفت و گوی دو طرف بوده است.

سفر البرهان به ریاض درست یک هفته پس از سفر او به ابوظبی صورت گرفت؛ در این سفر رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دیدار و در زمینه مشارکت‌های استراتژیک اقتصادی در زیرساخت‌ها، همکاری‌های نظامی و تبادل تجربیات میان دو کشور گفت و گو کرد.

محکومیت حملات انصارالله از سوی سودان آن هم پس از دیدار با دو همپیمان پیشین خود در ائتلاف عربی علیه یمن صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد اگر چه خارطوم از ائتلاف خارج شده، اما همچنان با اعزام مزدوران خود به یمن در این برادر کشی مشارکت دارد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک

همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

تاکنون شمار زیادی از مزدوران سودانی در کنار نیروهای سعودی در حملات علیه یمن کشته شده اند. اول اسفند گذشته شبکه المسیره یمن با پخش تصاویری از درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در شهر حرض از کشته و زخمی شدن ۵۸۰ نفر از نیروهای عربستان و مزدوران

سودانی آنها در این درگیری‌ها خبر داد.

حملات شب گذشته انصارالله به تاسیسات آرامکو پس از نقض‌های مکرر آتش بس توسط عربستان صورت می‌گیرد؛ ائتلاف سعودی با ادامه تجاوز نظامی به یمن، از پنجشنبه شب ۱۵۰ نوبت آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب این کشور را نقض کرد. در حملات پنجشنبه ائتلاف سعودی با ۲۴

حمله توپخانه‌ای و ۱۱۲ حمله با سلاح‌های مختلف، الحدیده را هدف قرار داد.

در پاسخ به حملات سعودی‌ها، انصارالله در جریان عملیات روز گذشته، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض را هدف حملات موشک‌های کروز خود قرار داد.

در حملات نیروهای یمنی پالایشگاه‌های «رأس تنوره» و «رابغ» هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز