باکو ادعاهای مسکو در مورد نقض آتش بس در قره باغ را رد کرد

۱۴۰۱/۰۱/۰۷ - ۱۴:۳۰:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۳۰۲۸
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه طی بیانیه ای با رد ادعاهای روسیه مبنی بر متهم کردن باکو به نقض آتش بس سه جانبه از این ادعاها ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر تعهد خود به توافق سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰  افزود: آذربایجان هیچ یک از مفاد این توافق آتش بس را نقض نکرده است.

دراین بیانیه آمده است ذاکر حسن اف، وزیر دفاع آذربایجان و سرگئی شویگو، همتای روسی وی در ۲۵ مارس در یک گفت و گوی تلفنی وضعیت قره باغ را مورد بررسی قرار داده اند .

در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود این، در ۲۶ مارس گروه های مسلح غیرقانونی ارمنستان دست به اقدامات تحریک آمیز زدند که در نتیجه واکنش متقابل، مجبور به عقب نشینی شدند.

بر اساس بند ۴ توافق سه جانبه رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بقیه نیروهای مسلح ارمنستان و تشکیلات مسلح غیرقانونی می بایست از خاک جمهوری آذربایجان خارج شوند  که ایروان این مورد از توافق را نقض کرده است

این بیانیه می افزاید: با توجه به این موضوع، ما از وزارت دفاع روسیه می‌خواهیم طبق مفاد توافق آتش بس سه جانبه، خروج کامل باقیمانده نیروهای مسلح ارمنستان و گروههای مسلح غیرقانونی از مرزهای پذیرفته شده بین‌المللی آذربایجان را تضمین کند و اسامی درست و پذیرفته شده مناطق  جمعیتی آذربایجان را به کار ببرد.

این بیانیه یک روز پس از آن اعلام ورود نیروهای مسلح آذربایجان به منطقه تحت مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه کوهستانی  قره باغ کوهستانی توسط وزارت دفاع روسیه صادر شده است.

 وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد که نیروهای مسلح آذربایجان وارد منطقه ای شده اند که مسؤولیت نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ است و یک پست مراقبت ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

نظر شما