با گسترش اعتراضات

پایتخت سریلانکا امنیتی شد

۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۳:۵۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۴۱۵۱
پایتخت سریلانکا امنیتی شد
کلمبو، پایتخت سریلانکا که روز گذشته شاهد تظاهرات مردمی مقابل محل اقامت رئیس جمهوری این کشور بود امروز تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از رویترز، بعد از تظاهرات مقابل محل سکونت گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهوری سری لانکا در شب و روز گذشته و به خشونت کشیده شدن این تظاهرات، تدابیر امنیتی شدیدی در پایتخت برقرار شده است.

سریلانکا در بدترین شرایط اقتصادی یک دهه گذشته قرار دارد و این موضوع اعتراضات گسترده مردم را در این کشور جنوب آسیا در پی داشته است.

باوجود پایان یافتن منع آمدوشد از ساعات اولیه روز جمعه، شمار نیروهای امنیتی و نظامی در پایتخت، رو به افزایش است.

صدها معترض روز پنج شنبه، جلوی محل اقامت رئیس جمهوری تظاهرات و خواستار استعفای وی شده بودند.

تظاهرکنندگانی که قصد ورود به محل اقامت رئیس جمهوری را داشتند، با گاز اشک آور و شلیک گلوله پراکنده شدند.

پلیس از دستگیری ۴۵ نفر در همین رابطه خبر داده و گزارش ها حاکمی از زخمی شدن یکی از تظاهرات کنندگان و به آتش کشیده شدن یک اتوبوس و یک وسیله نقلیه پلیس توسط معترضان است. پنج پلیس نیز در این اعتراضات زخمی و در بیمارستان بستری هستند.

این کشور ۲۲ میلیون نفری با بزرگترین بحران اقتصادی از زمان استقلال مواجه است و مردم این کشور، اکنون روزی ۱۳ ساعت برق ندارند. نبود دارو و سوخت هم برمشکلات مردم افزوده است.

ذخایر ارزی سریلانکا در ۲ سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته و این کشور از صندوق بین المللی پول و کشورهای چین و هند درخواست وام کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز