سرگئی‌لاوروف

از دهلی‌نو به خاطر مواضع مثبت در قبال جنگ اوکراین تشکر می‌کنیم

۱۴۰۱/۰۱/۱۲ - ۱۴:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۳۱۴۲۰۱
از دهلی‌نو به خاطر مواضع مثبت در قبال جنگ اوکراین تشکر می‌کنیم
وزیر امور خارجه روسیه گفت: هند تمامی جوانب جنگ اوکراین را در موضع گیری ها در نظر گرفته و یک طرفه قضاوت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از هندوستان تایمز، سرگئی لاوروف در دیدار با سوبرامانیام جایشانکار همتای هندی خود خاطرنشان کرد: این روزها همتایان غربی ما می خواهند همه مسائل بین المللی را به بحران اوکراین تقلیل دهند اما در مقابل، هند تمامی جوانب جنگ اوکراین را در موضع گیری ها در نظر گرفته و یک طرفه قضاوت نکرده است.

هند خواستار آتش بس فوری در اوکراین شده اما به همه قطعنامه های شورای امنیت برای محکوم کردن روسیه رای ممتنع داده است.

روسیه پیشنهاد یک تخفیف بزرگ برای فروش ۱۵ میلیون بشکه نفت خود را به هند داده است.

وزیر خارجه هند نیز روز پنج شنبه در همایش آینده روابط راهبردی هند و انگلیس در حضور لیز تراس همتای انگلیسی خود گفت: در شرایط افزایش قیمت نفت، طبیعی است که کشورها برای کسب منافع حداکثری مردم خود، دنبال معاملات خوب باشند.

جایشانکار در عین حال با اشاره به این موضوع که کشورهای اروپایی، بزرگترین خریداران انرژی روسیه هستند، گفت: اگر دو سه ماه دیگر صبر کنیم خواهیم دید که چه کسانی در لیست ۱۰ مشتری اصلی انرژی روسیه هستند و شک دارم هند در میان آنها باشد.

این سخنان وزیر خارجه هند در حالی بیان شد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای دیداری ۲ روزه، پنج شنبه وارد دهلی نو شد و امروز با نارندا مودی نخست وزیر هند دیدار می کند.

دیدار لاوروف از روسیه در شرایطی انجام می شود که پایتخت های غربی منتقد سکوت دهلی نو در قبال جنگ اوکراین و خرید نفت ارزان از مسکو هستند.

​انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز