نگرانی معاون ترامپ از بازگشت آمریکاى باید به برجام

۱۴۰۱/۰۱/۱۳ - ۲۱:۳۸:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۴۳۹۲
مایک پنس معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا با ابراز نگرانی از بازگشت کشورش به برجام، در راستای سیاست های شکست خورده فشار حداکثری مدعی شد که قدرت آمریکا علاج حل مسائل این کشور در داخل و خارج است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز مدعی شد: تنها با قدرت آمریکا و متحد کردن متحدان غربی  می‌توانیم صلح را به اوکراین بازگردانیم.

این سیاستمدار جمهوری خواه آمریکایی بدون اشاره ای به خروج کشورش از برجام که در دوران ترامپ انجام شد،  ادعا کرد آمریکا درحال همکاری با روسیه برای متقاعد کردن ایران جهت بازگشت به توافق هسته ای است و اینها پیام‌های ضعفی است که مردم آمریکا آن را نمی خواهند.

مایک پنس مدعی شد مردم آمریکا نمی پذیرند که ما در حال مذاکره با ایران برای لغو تحریم‌های این کشور هستیم تا احتمالا بتوانیم نفت بیشتری خریداری کنیم.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که ما همچنین هیاتی به ونزوئلا، برای التماس نفت بیشتر از  مادورو رسال کردیم درحالی که ذخایر عظیم نفت در کشور خود داریم.

این اظهارات در حالی است که اکثر سیاستمداران و مقامات جهان از جمله سیاستمداران آمریکایی معتقدند تئوری دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق ایالات متحده در مورد خرج از برجام و انجام توافق قوی تر با ایران از طریق تحریم های سخت اشتباه بود.

کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در سنای آمریکا اخیرا اظهار داشت: روزنه امید تصمیم فاجعه‌بار ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران این بود که او می‌تواند تئوری مخالفان این توافق را آزمایش کند و این که  توسل به تحریم‌های سخت و یکجانبه می‌تواند به حصول یک توافق قوی‌تر و جامع‌تر منجر شود، این تئوری اشتباه بود.

ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران که مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، خارج شد.

او تمام تحریم‌هایی را که به موجب برجام لغو یا تعلیق شده بود، بازگرداند و سخت‌ترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفت که در این امر راه به جایی نبرد.

به دنبال شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ها توانست با کسب بیشترین آرای اکترال ریاست جدید کاخ سفید را بر عهده بگیرد و ضمن اعتراف به اینکه سیاست فشار حداکثری ترامپ شکست خورده گفته است قصد دارد واشنگتن را به برجام بازگرداند.

بایدن به رغم ادعاهای خود در مورد بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات تاکنون هیچ اقدام موثری در این مورد انجام نداده است.

انتهاى پیام/

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز