با نظر وکلای ملت

طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۰۹:۳۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۵۲۵۶
طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد
نمایندگان مجلس، طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را برای چکش کاری بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی با ارجاع طرح به کمیسیون برای بررسی بیشتر با 152 رأی موافق، 61 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

جعفر قادری در ابتدای بررسی بند الف ماده واحده طرح مذکور، پیشنهاد حذف کمیته ملی را برای تعیین دستمزد ماهیانه و پرداخت حق بیمه کارفرمایی کارگران ساختمانی ارائه کرد و همچنین خواستار ارجاع طرح به کمیسیون برای بررسی بیشتر شد چرا که اعتقاد داشت با اصلاحات صورت گرفته هزینه ساخت و ساز در هر مترمربع یک میلیون تومان افزایش می یابد.

در ادامه علیرضا سلیمی با استناد به اصول 85، 57 و 60 قانون اساسی اخطار داد و گفت: کمیته مذکور در امور دولت دخالت می کند همچنین تفویض اختیار به طور مطلق به کمیته برخلاف اصول قانون اساسی است.

محمدباقر قالیباف با وارد دانستن اخطار نماینده محلات موضوع را به رأی گذاشت که با موافقت نمایندگان روبرو شد و در نهایت طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز