ولیعهد کویت استعفای دولت را از نخست وزیر دریافت کرد

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۱۳:۴۲:۵۹
کد خبر: ۱۳۱۵۴۴۸
ولیعهد کویت استعفای دولت را از نخست وزیر دریافت کرد
خبرگزاری اسپوتنیک امروز سه شنبه به نقل از رسانه های کویتی گزارش داد: ولیعهد کویت امروز استعفای دولت را از نخست وزیر این کشور دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه کویتی القبس پیشتر در هفته جاری به نقل از یک منبع دولتی گزارش داده بود  که شیخ صباح الخالد الصباح نخست وزیر کویت روز چهارشنبه با ارائه استعفای خود به امیر این کشور، خواستار برکناری از سمت خود خواهد شد.

وی بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بعنوان نخست وزیر کویت کار خود را شروع کرده بود.

پیش از این برخی منابع خبر داده بودند که شیخ صباح الخالد، نخست وزیر کویت قرار است در روزهای آینده استعفای خود را ارائه کند.

مجلس ملی کویت قرار بود درباره درخواست ارائه شده از سوی ۱۰ نماینده برای " عدم همکاری"  با نخست وزیر شیخ صباح الخالد، رأی گیری کند.

مجلس کویت پیشتر به طرح سوال از نحست وزیر درباره اقدامات خلاف قانون اساسی نخست وزیر، رعایت نکردن منافع شهروندان، عدم همکاری با نهاد قانونگذاری، غارت سازماندهی شده اموال عمومی و هدر دادن منابع وثروتهای ملی مردم کویت اقدام کرده بود.

این استیضاح و درخواست عدم همکاری با شیخ صباح الخالد، ۳ ماه پس از تشکیل دولت جدید وی، صورت می گیرد که چهارمین دولت به ریاست وی است که در دو سال و نیم گذشته قدرت را در این کشور دردست گرفته است.

انتهای پیام/ 

نظر شما