لاوروف: پیش‌نویس توافقنامه صلح ارائه شده از سوی اوکراین غیرقابل قبول است

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۷:۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۶۲۶۰
لاوروف: پیش‌نویس توافقنامه صلح ارائه شده از سوی اوکراین غیرقابل قبول است
وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد اوکراین پیش‌نویس توافق صلحی را به مسکو ارائه کرده که حاوی محتوای غیرقابل قبولی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرگئی لاوروف گفت: مسکو به مذاکرات با کی‌یف ادامه خواهد داد و در مسیر تضمین تمهیدات خود گام برمی‌دارد.

کرملین با اعلام این مطلب که مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین به سرعتی که به نظر می‌رسد در حال پیشرفت نیست، غرب را به تلاش برای  منحرف کردن مذاکرات صلح با تمرکز بر اتهام جنایات جنگی در اوکراین متهم کرد.

لاوروف در ادامه خاطرنشان کرد اوکراین روز گذشته پیش‌نویسی از توافقنامه صلح به روسیه داده اما متفاوت از پیشنهادهایی بوده که دو طرف قبلا در مورد آنها توافق کرده بودند.

وزیر خارجه روسیه گفت موارد مطرح شده در این پیش‌نویس غیرقابل قبول هستند.

هنوز اوکراین در مورد این اظهارنظر لاوروف واکنش نشان نداده است اما کی‌یف اعلام کرده مذاکرات لازم است اما قصد ندارد در مساله تمامیت ارضی و همگرایی منطقه‌ای خود تسلیم شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه در چهل و دومین روز جنگ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز