کاهش مشارکت در نیمروز دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۷:۲۷:۴۳
کد خبر: ۱۳۱۷۳۱۴
کاهش مشارکت در نیمروز دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد آمار مشارکت در نیمروز دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در مقایسه با انتخابات سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شبکه تلویزیونی یورو نیوز در گزارشی اذعان کرد نرخ مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تا ظهر امروز یکشنبه در مقایسه با انتخابات سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ پائین‌تر بود.

وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد نرخ مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه تا ساعت ۱۲ ظهر (به وقت محلی) تنها ۲۵.۴۸ درصد بوده است.

مراکز رأی‌گیری در فرانسه ساعاتی پیش کار خود را آغاز کردند تا اولین دور از انتخابات ریاست جمهوری این کشور اروپایی برگزار شود.

اگرچه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، فاصله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فعلی با سه رقیب اصلی از حزب چپ، میانه و احزاب راست افراطی اندک است، اما گمان می‌رود با ورود به دور دوم که موعد برگزاری آن ۲۴ آوریل است، وی همچنان بخت اول رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه باشد.

حدود ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه ثبت‌نام کرده‌اند حال آنکه قدرت خرید به عنوان یک مقوله داخلی و جنگ اوکراین به عنوان یک مقوله خارجی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های آنها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز