محمد قوچانی: رئیسی نشان داد طرز فکر روسای جمهور قبل را ندارد/ رئیس‌جمهور از نقدهایی که به او کردم استقبال کرد

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۶:۳۸:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۷۶۹۰
محمد قوچانی: رئیسی نشان داد طرز فکر روسای جمهور قبل را ندارد/ رئیس‌جمهور از نقدهایی که به او کردم استقبال کرد
روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با بیان این‌که طرز فکر رئیسی با روسای جمهور قبل تفاوت دارد، گفت: وقتی به ایشان گفتم ما در مجله شما را نقد کردیم گفتند چه ایرادی دارد؟ خیلی کار خوبی هم کردید و استقبال کردند.

«محمد قوچانی»، مدیرمسئول و سردبیر روزنامه آگاهی نو، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «ضیافت افطاری مدیران رسانه با رئیس‌جمهور» گفت: دعوت افطاری شب گذشته از سوی رئیس جمهور و وزارت ارشاد انجام شد و در ادامه افطاری‌هایی بود که در دولت قبل هم صورت گرفت. از این جهت از آقای رئیس‌جمهور تشکر و در آن جلسه مطرح کردم هرگاه در این مملکت جناح چپ یا راست به قدرت می‌رسد به‌گونه‌ای فکر می‌کنند که گویی انقلاب شده و هر چه گذشته را باید پاک کنند واز بین ببرند ولی رئیسی در برجام و در سفرهای استانی و دیدار با منتقدین و کسانی که به او رای ندادند نشان داد این طرز تفکر را ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: اصلی‌ترین مسئله‌ای که مردم دارند معیشت مردم است و من این را به عنوان یک کار فوری که باید دولت بیشتر در راستای آن تلاش خود را بکار گیرد، به رئیس‌جمهور گفتم. همچنین به ایشان بیان کردم در کنار سرمایه اجتماعی، سرمایه سیاسی نیز مهم است. آقای رئیسی از این سرمایه سیاسی برخوردار است. یعنی سرمایه حاکمیتی و هماهنگی هر سه قوه را شاهد هستیم. در همان نشست دیشب هم سمت راست رئیسی، آقای شریعتمداری نشسته بودند و سمت چپ ایشان آقای دعایی. طی این حدود پانزده سالی که آقای شریعتمداری مدیریت مطبوعات را عهده‌دار است من ایشان را ندیده‌ام یعنی یک‌بار فکر می‌کنم در دوره وزارت خارجه آقای خرازی ایشان را دیدم اما ملاقات دیشب نشان می‌دهد می‌توانیم فرصتی برای گفت‌وگو پیدا کنیم.

قوچانی عنوان کرد: اگر این اراده باشد که جریان‌های حاکمیتی بتوانند با هم گفت‌وگو کنند،  سه کار مهم می‌توان به انجام رساند که در نتیجه آن تمام کسانی که منتقد دولت سیزدهم هستند و به آقای رئیسی رای ندادند می‌توانند به ایشان کمک کنند. نخست این‌که در آستانه 25 سالگی دوم خرداد هستیم و در این ایام هنوز تنش‌های انتخاباتی کم و بیش ادامه دارد. این به نظام انتخاباتی ما بر می‌گردد که باید یک اصلاح اساسی در شکل و برگزاری و قانون انتخابات صورت گیرد. دومین مسئله در حوزه سیاست خارجی است که فکر می‌کنم راهبرد نه شرقی نه غربی را باید یک بار دیگر تعریف کنیم. حالا بعضی از دوستان می‌گویند این روسیه دیگر آن شوروی نیست که گفتم حالا روسیه از شوروی بدتر است و آن‌که کشور ما تجزیه کرده روسیه است؛ برای رسیدن به یک توازن میان شرق و غرب و نه شرقی و نه غربی و موازنه منفی باید یک راهبردی باشد که حتی مسئله هسته‌ای را هم در آن چارچوب باید طرح کرد.

سردبیر روزنامه آگاهی نو تصریح کرد: مسئله سوم هم تنش‌ها و تضادهای اجتماعی است مثل همین ماجرای طرح صیانت و مشهد؛ در دیدار با آقای رئیسی به ایشان مطرح کردم چون شما شخص معتبری از نظر نظام سیاسی هستید و یک فرد معتمد، آدم انتظار دارد حداقل آقای علم‌الهدی به شما احترام بگذارد و شما این مسیر را پیش ببرید، ایشان هم لطف و تشکر کردند. پس از پایان جلسه شب گذشته در یک دیدار خصوصی با آقای رئیس‌جمهور ایشان نکات خوبی را بیان کردند. 

وی افزود: مجموعا سعه صدر رئیسی خیلی خوب بود و جلسه هم متنوع بود. البته یک ایراد به جلسه وارد بود که مدیران مسئول زن دعوت نشده بودند ولی خوب دوستان به گونه‌ای حق داشتند زیرا ما الان مدیرمسئول زن در سطح روزنامه‌های کثیرالانتشار نداریم که این ضعف جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای ما را نشان می‌دهد. 

قوچانی در پایان گفت: رئیسی از نقد و بررسی رسانه‌ها بسیار استقبال کرد. حتی من به ایشان گفتم ما در مجله شما را نقد کردیم که گفتند چه ایرادی دارد؟ خیلی کار خوبی هم کردید و استقبال کردند. در این مدتی که از عمر دولت می‌گذرد من عملکرد وزارت ارشاد و مجموعه ایشان را خوب دیدم و احساس نکردم ایشان حساسیتی روی انتقادات دارد. در جلسه هم وقتی دوستان گلایه کردند چرا در مسائلی مثل روسیه و یا برجام با افکار عمومی صحبت نمی‌شود؟ ایشان این را پذیرفتند و گفتند من دستور دادم حتما در مطبوعات اطلاع‌رسانی با قوت بیشتری انجام شود. 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز