وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: وظیفه اصلی وزارت مردم در سال ۱۴۰۱ پیگیری اجرای زیست‌بوم ملی اشتغال است

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۲۱:۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۸۱۸۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: وظیفه اصلی وزارت مردم در سال ۱۴۰۱ پیگیری اجرای زیست‌بوم ملی اشتغال است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین نشست کارگروه کلان پروژه زیست‌بوم ملی اشتغال (زیبا) گفت: وظیفه اصلی وزارت مردم در سال ۱۴۰۱ پیگیری اجرای این طرح است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الله عبدالملکی در این نشست که با حضور معاون و مدیران حوزه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: زیست‌بوم، تنها طرحی است که می‌تواند مشکل بیکاری کشور را حل کند.

وی ادامه داد: در گام اول اجرای زیست‌بوم ملی اشتغال باید هماهنگی درون بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل بگیرد.

عبدالملکی تأکید کرد: در گام بعدی، سایر دستگاه‌ها را به محور حرکت زیست‌بوم ملی اشتغال نزدیک و هماهنگ کنیم؛ تمرکز کارگروه «زیبا» باید بر زیست‌بومی شدن درونی و بیرونی وزارتخانه باشد.

وی تصریح کرد: باید نظارت و کارهای اجرا به سایر دستگاه‌ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) سپرده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ضروری است فعالیت‌ها و پروژه‌های بیرونی نیز منطبق با زیست‌بوم ملی اشتغال طراحی و رونمایی شود.

عبدالملکی در ادامه این نشست هدف‌‌گذاری ۲ هزار کاریابی، اصلاح آئین‌نامه کار، تشکیل بانک‌های تخصصی (ایده، اشتغال و ...)، اتصال مشاغل خانگی به تعاونی‌ها، توسعه بازار مشاغل خانگی از طریق طراحی برنامه، ساماندهی مشاغل غیررسمی، تبدیل معاونت اشتغال به مرجع فکری و سیاست‌گذاری اشتغال کشور را از جمله برنامه‌های امسال حوزه اشتغال عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که در سال ۱۴۰۱ باید یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شود، گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز بر امر اشتغال تأکید دارند.

ترویج نظریه زیست‌بوم در دستگاه‌های دیگر، تهیه پیش‌نویس آئین‌نامه تبصره ۱۸ و مشخص کردن تکالیف تفاهمنامه‌ها در آن و وارد کردن ابزار نظارتی، ابلاغ سامانه‌های رصد و سانار به کلیه دستگاه‌ها، پیگیری اجرایی شدن سامانه تثبیت و توسعه اشتغال کشور، تهیه و تولید بسته‌های رسانه‌ای از اقدامات اشتغالی دولت در سال ۱۴۰۰، پیگیری مصوبات شورای عالی اشتغال و  تهیه دستورالعمل نظارت بر تبصره ۱۶ از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز