مسکو: تسلیحات ناتو در اوکراین اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ - ۱۷:۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۸۸۷۳
مسکو: تسلیحات ناتو در اوکراین اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند
شبکه خبری راشاتودی گزارش داد: مسکو به مداخله غرب در اوکراین پاسخ خواهد داد و دراین راستا تسلیحات ارسال شده ناتو به خاک اوکراین را جزو اهداف مشروع نظامی قلمداد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ تارنمای خبری راشاتودی درادامه این گزارش نوشت: «سرگئی ریابکوف» (Sergey Ryabkov)  معاون وزیر امور خارجه روسیه با دادن هشدار اعلام کرد؛ روسیه  کاروان‌های تحویل تسلیحات نظامی از سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین را به محض ورود به خاک اوکراین به عنوان اهداف مشروع نظامی قلمداد کرد و مورد  هدف قرار خواهد داد.

راشاتودی افزود: ریابکوف تصریح کرد هدف مسکو در حال حاضر این است که برای واشنگتن و دیگر متحدانش کاملاً روشن سازد روسیه از روش‌های شدید در پاسخ به تلاش‌ها برای مهار ارتش روسیه در اوکراین استفاده خواهد کرد.

بنا بر این گزارش معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: ما هشدار می‌دهیم که نقل و انتقال تسلیحات «آمریکا-ناتو» در سرتاسر خاک اوکراین را به عنوان اهدافی مشروع در نظر خواهیم گرفت.

تارنمای خبری راشاتودی در ادامه افزود: وزارت دفاع روسیه طی روزهای گذشته اعلام کرد تاکنون چهار آتشبار سامانه ضدهوایی اس-۳۰۰ را که احتمالا از کشور اسلواکی به اوکراین اهدا شده بود را مورد هدف قرار داده و نابود ساخته است.

روسیه در پی تلاش اوکراین برای عضویت در ناتو و نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی خود از سوی غرب، پنج  اسفندماه ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، پس از آن ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین علنا اعلام کرد کی‌یف قصد پیوستن به ناتو را ندارد.

کرملین گسترش ناتو به سوی مرزهای غربی خود را یک عامل نگران‌کننده امنیتی خوانده و خواستار توقف گسترش ناتو به سمت اروپای شرقی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز