مشاور رئیس جمهور: از بذر توهین به مقدسات، نهال خشونت و افراط‌گرایی می‌روید

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۲۰۵۳۸
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی با محکومیت هتک حرمت قرآن کریم توسط یک گروه افراطی در سوئد، تأکید کرد: توهین به مقدسات ادیان مغایر حقوق بشر، مدارا و آزادی بیان و اندیشه است و از بذر آن نهال خشونت، تعصب و افراط‌گرایی دینی می‌روید.

به گزارش خبرگزاری برنا، متن کامل پیام ماموستا عبدالسلام کریمی به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

متأسفانه باردیگر آتش زدن قرآن کریم و هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان، توسط یک گروه افراطی در سوئد تکرار شد. این اقدام ناپسند و هتاکانه، رفتاری غیراخلاقی و محکوم است.

امروز جهان بشری نیازمند صلح، مدارا، عقلانیت و همبستگی است. این قبیل اقدامات ناپسند و موهن، موجب جنگ‌افروزی، خشونت و افراطی‌گری، بی خردی و نفرت‌پراکنی می‌گردد. بدین جهت، بر رهبران ادیان توحیدی، اندیشمندان، نویسندگان و معتقدان به گفتگوی فرهنگ‌ها و ادیان، فرض است که با خشونت علیه دین و مذهب هم‌پای خشونت دینی و مذهبی‌، مقابله کنند.

حضرت امیر(ع): «الناس أعداء ما جهلوا؛ مردم دشمن چیزی هستند که نسبت به آن نادانند.»

همانگونه که توهین و تحقیر افراد با اصل کرامت انسانی مخالف است، توهین به مقدسات ادیان نیز مغایر حقوق بشر، مدارا و آزادی بیان و اندیشه است. اهانت‌کنندگان باید بدانند که از بذر توهین به مقدسات دینی، نهال خشونت، تعصب و افراط‌گرایی دینی می‌روید. برای دستیابی به جهانی آرام، امن و صلح‌آمیز، نیازمند اخلاق محوری، انسانیت و کرامت انسانی در تمام عرصه‌های اجتماعی هستیم. به تعبیر مولوی این عارف بزرگ ایرانی، تا صلحی در درون انسان رخ ندهد، صلحی در جهان بیرونی اتفاق نخواهد افتاد.

اینجانب به عنوان مشاور رئیس جمهور، اهانت به مقدسات تمام ادیان توحیدی را محکوم می‌کنم و آتش زدن قرآن کریم را اقدامی توهین‌آمیز و مغایر اخلاق و انسانیت می‌دانم.

به امید روزی که صلح، امنیت و آرامش واقعی در جهان بشری حاکم گردد.

عبدالسلام کریمی - مشاور رئیس‌جمهور».

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز