در آستانه روز جهانی قدس، اسرائیل عمدا سطح تنش ها را بالا می برد

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۳:۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۰۶۰۵
در آستانه روز جهانی قدس، اسرائیل عمدا سطح تنش ها را بالا می برد
سرکوب شدید فلسطینیان از ابتدای ماه مبارک رمضان که به شکل سازمان یافته در حال انجام است، مقامات رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه یورش تازه ای را با گسیل صدها نیروی جدید به مسجد الاقصی آغاز کردند که به اعتقاد ناظران سطح تنش ها را در منطقه به شدت افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از رسمی وفا متعلق به فلسطین در گزارشی اعلام کرده که نیروهای رژیم اسرائیل برای تامین امنیت شهرک نشینان مهاجمان، به مسجد الاقصی یورش بردند.

حملات اخیر در پاسخ به دعوت گروههای تندرو افراطی یهودی، موسوم به "گروههای هیکل" به مسجد الاقصی سازماندهی شده و نیروهای ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی نیز از آن حمایت و محافظت می کنند.

این حملات افراط گرایان به بهانه مراسم عید فصح یا فسح صورت گرفته که با واکنش گسترده منطقه ای و بین المللی روبه رو شده است.

تنش جدید در سرزمین های اشغالی همزمان با شدت گرفتن بحران جنگ در اوکراین آنچنان سوال برانگیز جلوه کرده که روسیه نیز رسما به آن واکنش نشان داده و تل آویو را به سوء استفاده از جنگ اوکراین متهم کرده است.

در درگیری های ناشی از این اقدامات افراط گرایان یهودی، تاکنون ده ها شهروند فلسطینی زخمی شده و چند نفر دیگر هم به شهادت رسیده اند.

خشونت اعمال شده از سوی نیروهای پلیس رژیم اسرائیل، هنگام حمله به مسجد الاقصی و اخراج نمازگزاران فلسطینی در روز دوشنبه گذشته نیز نشان داد که صهیونیست ها عمدا در حال شعله ور کردن خشونت های نامحدود در سرزمین های اشغالی هستند.

در چنین شرایطی ضریب حساسیت های امنیتی در سرزمین های اشغالی و حتی منطقه به شدت افزایش یافته است، تا جایی که شورای امنیت سازمان ملل بنا به درخواست 5 عضو این شورا امشب (شامگاه سه شنبه) جلسه ای غیر علنی خواهد داشت و اتحادیه عرب هم بصورت فوق العاده یک نشست برای روز پنجشنبه در امان پایتخت اردن تدارک دیده است.

این خشونت های صهیونیستها علیه فلسطینی ها از سوی مسلمان در سراسر جهان جدی گرفته شده است، بطوری که در سطح منطقه حزب الله لبنان، گروه های مقاومت و الحشدالشعبی و احزاب و جریان های سیاسی در عراق، انصارالله یمن و نیز در افغانستان و پاکستان و سایر نقاط جهان، به حوادث جاری در مسجدالاقصی واکنش های تندی نشان داده اند.

اکنون با گذشت دوهفته از تنش های جاری در فلسطین اشغالی و بخصوص قدس، این سوال مطرح است که آیا دامنه این تشنجات به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی هم کشیده خواهد شد؟

این احتمال خیلی بالاست که صهیونیستها در بحبوحه جنگ اوکراین که جهان را به خود سرگرم کرده است، نقشه جدیدی را طراحی کرده باشند، بطوری که بامداد امروز سه شنبه هم مناطقی در خان یونس در نوار غزه را با جنگنده های خود هدف قرار دادند.

به نظر می‌رسد، صهیونیستها با بازتولید خشونت ها در داخل اراضی اشغالی تلاش دارند، نیروهای مقاومت فلسطینی را هرچه بیشتر تحریک کنند و به نظر می رسد با نزدیک شدن به روز جهانی قدس این تحرکات هر روز بیشتر شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز