گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس و بلینکن درباره قدس اشغالی

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۲۰:۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۲۰۷۲۷
گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس و بلینکن درباره قدس اشغالی
ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد محمود عباس در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا مخالفت قاطع خود را با هر گونه تغییر در وضعیت تاریخی کنونی قدس اشغالی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با محمود عباس درباره آخرین تحولات جاری در اراضی فلسطینی به‌ ویژه در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی رایزنی کرد.

عباس در این تماس تلفنی بلینکن را در جریان حملات وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر قدس و شهرک‌نشینان که روزانه به مسجدالاقصی هجوم می‌آورند، قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به این که این حملات باعث مجروح‌ شدن و دستگیری صدها نفر می‌شود، بر رد کامل هرگونه تغییر در وضعیت کنونی تاریخی قدس اشغالی تأکید کرد.

عباس هشدار داد ادامه حمله به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی و کشتار و حملات وحشیانه دیگر به عواقب وخیم و غیرقابل تحملی منجر خواهد شد.

بلینکن هم به محمود عباس گفت اسرائیل از لزوم پایبندی به موقعیت تاریخی مسجدالاقصی و آزادی و امنیت دسترسی نمازگزاران مسلمان به حرم شریف مطلع شده است.

بلینکن همچنین بر مخالفت کشورش با خشونت شهرک‌نشینان، تخریب منازل، اخراج ساکنان و هجوم ارتش اسرائیل به منطقه A تأکید کرد و از اسرائیل خواست تا اقداماتی را برای بهبود شرایط انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز