داعش مسوولیت حمله به مزار شریف را بر عهده گرفت

۱۴۰۱/۰۲/۰۲ - ۱۰:۵۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۱۴۹۹
رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی خبر دادند که داعش مسوولیت حمله به مزار شریف را که بیش از ۳۰ کشته و ۹۰ زخمی بر جای گذاشت بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مقامات طالبان در افغانستان تایید کردند که روز پنجشنبه ده‌ها نفر در چهار بمبگذاری در سراسر این کشور کشته شده‌اند.

رسانه‌ها اعلام کردند که ظهر پنج‌شنبه بیش از ۳۰ نمازگزار در یک مسجد شیعیان در شهر مزار شریف کشته و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

مسجد شیعیان در محله‌ای به اسم «سه دکان» در شمال روضه، در شهر مزار شریف قرار دارد. این انفجار از خونبارترین حملات بعد از روی کار آمدن گروه طالبان به قدرت است.

داعش مسوولیت این حمله و همچنین بمبگذاری دیگری در شهر قندوز را برعهده گرفت که در آن ۴ نفر کشته شدند.

همچنین انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای در کابل و ولسوالی خوگیانی ننگرهار در شرق کشور رخ داد که دستکم ۴ نیروی طالبان را کشت و در کابل دو کودک زخمی شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که امارت اسلامی افغانستان انفجارها در ولایات کابل، بلخ و قندوز را به شدت محکوم و عاملان این حملات را شناسایی و مجازات می کند.

انفجار قندوز هنگام توزیع گندم رخ داد که ده‌ها غیر نظامی شهید و زخمی شده اند.
به گزارش خبرگزاری جمهور افغانستان؛ شاهدان عینی گفته اند که این انفجار حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر پنج‌شنبه در منطقه "سر دوره" شهر قندوز هنگام توزیع گندم به مردم نیازمند رخ داده است.
سازمان ملل متحد حمله هولناک روز پنجشنبه به مسجد محمد رسول الله (ص) در شهر مزارشریف را به شدت محکوم کرد.
همچنین از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حملات روز پنجشنبه در افغانستان محکوم شد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ما متعهد به حمایت از تمام افغان ها از جمله اقلیت های مذهبی در این کشور برای پیروی آزاد آنها از دین خود هستیم.
روز سه شنبه نیز به مدرسه عبدالرحیم شهید کابل حمله شد. به گزارش رسانه ها، ۲۰ تا ۲۵ دانش آموز در این حمله کشته شدند. خالد زادران رئیس پلیس کابل با انتشار توییتی اعلام کرده بود که این انفجارها در مکتب عبدالرحیم در منطقه دشت پرچی که یک محله شیعه نشین محسوب می‌شود روی داده است. او در توییت خود نوشته که این انفجارها قربانیانی از برادران شیعه برجای گذاشته است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز