بر اساس ادعای یک نشریه انگلیسی

۱۰ کشور اروپایی تحریم‌های تسلیحاتی علیه روسیه را دور زدند

۱۴۰۱/۰۲/۰۳ - ۱۷:۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۱۷۷۳
۱۰ کشور اروپایی تحریم‌های تسلیحاتی علیه روسیه را دور زدند
یک نشریه انگلیسی فاش کرد که 10 کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا صدها میلیون پوند تسلیحات به روسیه صادر و تحریم‌های اتحادیه اروپا را پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ دور زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دیلی تلگراف روز شنبه گزارش داد که گروهی از روزنامه نگاران فعال در اروپا ادعا کرده‌اند که این 10 کشور از ۸ سال پیش بالغ بر ۳۴۵ میلیون پوند سلاح به روسیه فروخته‌اند که برخی از آن‌ها می‌تواند در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، دولت آلمان گفته که اجازه فروش تجهیزات «دو منظوره» مانند تفنگ و خودروهای زرهی را تنها پس از دریافت اطمینان از عدم استفاده نظامی آن‌ها صادر کرده است. فرانسه هم ادعا کرده که تسلیحات فروخته شده به واسطه قراردادهایی است که پیش از سال ۲۰۱۴ منعقد شد. این درحالیست که بر اساس داده های کمیسیون اروپا تجهیزات نظامی به ارزش ۳۳ میلیون پوند، سال گذشته به روسیه ارسال شده است.

کریستین ترهس، نماینده رومانیایی پارلمان اروپا که این داده‌ها را با تلگراف به اشتراک گذاشته می‌گوید:«در حالی که اوکراین ناامیدانه برای دفاع از خود در برابر تهاجم پوتین فریاد می‌زند، آلمان و فرانسه سکوت کرده‌ و بی‌صدا و شرم‌آور کالاهای خود را به مسکو فروختند.»

این نشریه انگلیسی در همین حال عنوان کرد که رئیس جمهوری فرانسه قصد دارد تا تماس های خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را از سر بگیرد. امانوئل مکرون به رادیو فرانس اینتر گفته است:«حتی اگر فقط برای دسترسی به ماریوپل به دلایل بشردوستانه باشد، فکر می کنم ما نباید تسلیم شویم. اگر این تماس می تواند جان چند نفر را نجات دهد یا وضعیت را بهبود بخشد، باید انجام شود.»

او ادعا کرده که اگر رهبران غربی ارتباطات خود را با کرملین قطع کنند، چین و ترکیه برتوافق نهایی صلح مسلط خواهند شد.وی گفت:«ما نباید در موقعیتی قرار بگیریم که مذاکره کنندگان، روسای جمهور ترکیه، چین یا سایر کشورها باشند، زیرا ما تصمیم گرفته ایم دیگر با رئیس جمهور پوتین صحبت نکنیم.»

بسیاری از کشورهای جهان در واکنش به جنگ در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را در حوزه‌های مالی علیه مسکو وضع کرده‌ و این تحریم‌ها را بتدریج به بخش انرژی روسیه گسترش می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز