رئیس جمهوری جدید کره جنوبی یک هیات سیاسی به ژاپن فرستاد

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۲۱۹۲۸
رئیس جمهوری جدید کره جنوبی یک هیات سیاسی به ژاپن فرستاد
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز یکشنبه گزارش داد که رئیس جمهوری جدید این کشور یک هیات سیاسی را به همراه نامه مخصوص خود خطاب به نخست وزیر ژاپن روانه توکیو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، بائه هیون-جین سخنگوی رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی امروز با اعلام اینکه این سفر 5 روزه است احتمال دیدار هیات با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن را رد نکرد و گفت: از آنجایی که این هیات حامل نامه‌ای از سوی یون سوک-یول، رئیس جمهوری است، احتمال دیدارش با کیشیدا بسیا زیاد است.

وی در سئول به خبرنگاران گفت: از آنجایی که این هیات 7 نفره با مقام های ارشد کشور میزبان دیدار خواهد کرد هماهنگی‌هایی نیز برای دیدار با نخست وزیر ژاپن انجام گرفته است اما هنوز نمی توان درباره قطعیت این دیدار سخن گفت.

این درحالی است که برخی منابع از احتمال دیدار هیات کره جنوبی با نخست وزیر ژاپن در روز چهارشنبه خبر می دهند.

سخنگوی رئیس جمهوری جدید کره جنوبی در این خصوص گفت: از آنجایی که در راس این هیات چانگ جین-سوک از حزب "قدرت مردم" یون سوک-یول قرار دارد هیات روز دوشنبه با یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن دیدار می کند در حالی که دیدار با شینزو آبه و یوشیهیدا سوگا، نخست وزیران سابق ژاپن نیز در برنامه است.

وی از کیم سئوک-کی قانون گذار کره جنوبی، یون دوک-مین رئیس سابق آکادمی ملی دیپلماتیک کره، پارک چئول-هی استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی مطالعات بین المللی دانشگاه ملی سئول، لی سانگ-دئوک سفیر سابق کره جنوبی در سنگاپور و چانگ هو-جین سفیر سابق کره جنوبی در کامبوج به عنوان دیگر اعضای این هیات نام برد و اظهار داشت: این هیات قرار است به محض ورود به توکیو از بنای یادبود لی سو-هیون، قهرمان کره‌ای که در حال تلاش برای نجات یک مرد ژاپنی مست که در سال 2001 میلادی بر روی ریل مترو توکیو افتاده و جان باخته بود نیز دیدار و به آن ادای احترام کنند. لی سو-هیون به نماد روابط دوستانه میان این دو کشور تبدیل شده است.

گزارش ها حاکی است که هیات اعزامی کره جنوبی درباره شرکت نخست وزیر ژاپن در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید کره در روز  10 مه (20 اردیبهشت) نیز در توکیو رایزنی خواهد کرد.

از آنجایی که یون سوک-یول رئیس جمهوری جدید کره جنوبی بارها بر اهمیت تقویت روابط با ژاپن و همچنین همکاری سه‌جانبه میان سئول، واشنگتن و توکیو و نیز تمرکزش بر ایجاد یک شراکت آینده محور با ژاپن تاکید کرده است، احتمالا این هیات درباره راه‌هایی برای بهبود روابط میان سئول و توکیو به خاطر مسائلی مرتبط با سلطه استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره بین سال‌های 1910 تا 1945 میلادی از جمله برده‌ داری جنسی دوران جنگ و کار اجباری خدشه‌دار شده است، گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز