وزیر خارجه عراق: بغداد میزبان دور جدیدی از مذاکرات تهران و ریاض خواهد بود

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۵:۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۲۱۲۷
وزیر امور خارجه عراق گفت: بغداد پایتخت این کشور پس از پایان دور پنجم، میزبان دور جدیدی از مذاکرات بین تهران و ریاض خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، «فواد حسین» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری ملی عراق (واع) بدون اشاره به زمان برگزاری دور جدید مذاکرات بین تهران و ریاض، دور پنجم مذاکرات انجام شده بین طرف‌های عربستان سعودی و ایران که به میزبانی بغداد انجام شد را مثبت و خوب ارزیابی کرد.    

وی اظهار داشت:  پنجمین دور مذاکرات بین عربستان و ایران که در بغداد برگزار شد، در فضایی مثبت به پایان رسید.  

«فواد حسین» پیشتر تاکید کرده بود که دولت عراق تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و از تمام روابط خود برای ایجاد فرصت مناسب جهت ایجاد تفاهم بین تهران و ریاض استفاده خواهد کرد.  

مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و با احتساب نشست اخیر که پنجشنبه هفته گذشته در بغداد برگزار شد، دو طرف تاکنون پنج دور مذاکره انجام داده‌اند. 

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق برای اولین بار در ماه می‌سال ۲۰۲۱ از میزبانی عراق در گفت و گوهای ایران و عربستان و مذاکره مستقیم بین دو کشور بعد از سال‌ها تیرگی روابط خبر داد. 

«قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق نیز گفته بود که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد مهم خواهد بود و دستاورد گفت وگوهای مقام‌های ایرانی و عربستانی در بغداد به بازگشایی سفارت خانه‌های دو کشور می‌انجامد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز