سختی و رنج معلولان در انگلیس برای تهیه مسکن

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۷:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۲۵۵۰
سختی و رنج معلولان در انگلیس برای تهیه مسکن
تعداد زیادی از افراد معلول در حال حاضر با زندگی در خانه های نامناسب روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، انجمن مسکن هابینتگ تخمین می زند که بیش از 400000 کاربر ویلچر در انگلستان در حال حاضر در خانه های نه مناسب زندگی می کنند.

بر اساس گزارش ایساید هازینگ، از هر 5 نفر انگلیسی یک نفر به نوعی معلولیت مبتلا می باشد.

گریورز،‌ دیستروفی عضلانی دارد و از صندلی برقی استفاده می کند. یافتن خانه ای که در دسترس و مقرون به صرفه باشد برای وی بسیار دشوار بوده است و تأثیر آن بر رفاه و آرامش خاطر او بسیار زیاد است.

حدود 1.2 میلیون نفر از ویلچر استفاده می کنند. با این حال، در انگلیس، تنها 9 درصد از خانه‌ها ویژگی‌های رفت و آمد معلولان را دارند.

گریورز همه راه ها را برای یافتن خانه ای مناسب بررسی کرده است. وی در ابتدای سال 2020 درخواست داد، اما اکنون بیش از 18 ماه بعد، هنوز منتظر جواب صاحب خانه ها است.

پولی نیت، کارشناس ارشد دانشگاه می گوید: هیچ فرد به جهت اینکه معلول است نباید مکانی امن برای زندگی را از دست بدهد، اما ما از تحقیقات و خدمات خود می دانیم که بسیاری از افراد دارای معلولیت هنگام یافتن خانه با موانع و تبعیض های بزرگی روبرو هستند.

مدیر اجرایی Shelter در انگلیس نیز در این رابطه می گوید: غیرمعمول نیست که صاحبخانه‌ها از اجاره دادن به مستاجران معلولی که برای پرداخت اجاره‌شان به مزایای مسکن و امور رفاهی ویژه نیاز دارند، امتناع کنند. ده‌ها هزار معلول معمولاً ماه‌ها، اگر نگوییم سال‌ها، در فهرست انتظار مسکن شورای شهر در سراسر بریتانیا هستند.

این در حالیست که نزدیک به نیمی (47 درصد) از افراد معلولی که به آخرین نظرسنجی در انگلیس پاسخ دادند، گفتند که حداقل برای ورود و خروج از خانه‌هایشان «مشکلاتی» دارند.

ملانی فیلد، مدیر اجرایی EHRC در بخش استراتژی، سیاست و حقوق ولز می‌گوید: مسکن نامناسب یا غیرقابل دسترس، افراد معلول را در خانه‌های خود حبس می کند، که در یک جامعه مدرن غیرقابل قبول و غیر انسانی است.

انتهای پیام/ 

نظر شما