از مقصر گرانی‌ها تا کاهش معنادار داوطلبان مرد در کنکور؛ نمایندگان رصد می‌کنند

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۵:۰۳:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۳۳۸۳
از مقصر گرانی‌ها تا کاهش معنادار داوطلبان مرد در کنکور؛ نمایندگان رصد می‌کنند
شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه نظرات خود را درباره منطق توزیع اعتبارات دانشگاه‌ها، کاهش معنادار داوطلبان مرد در کنکور، ارزیابی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم و مقصر گرانی‌ها بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی بیگی‌نژاد ‌‌نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: جدول مصارف تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ پس از تغییرات گسترده منتشر شد. این جدول، مصوب کمیسیون تلفیق نیست و بنده بارها به این رویه اعتراض کردم ولی توجهی نشد! رئیس کمیسیون تلفیق که نقش اساسی در تغییرات اعمال شده دارد باید توضیح دهند منطق توزیع اعتبارات دانشگاه‌ها چه بوده؟

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام هم در توییتی عنوان کرد: کاهش معنادار داوطلبان مرد در کنکور نشان می‌دهد ما نه تنها در سطح ابتدایی و متوسطه، بلکه حتی در سطح آموزش عالی هم به مهارت آموزی اهمیت نداده‌ایم. امروز یک جوان ترجیح می‌دهد به جای فراگیری علوم قدیمی و غیرکاربردی در دانشگاه مستقیم به سراغ کسب مهارت‌های مفید در بازار کار برود.

وی در توییت دیگری به مناسبت درگذشت محمد علی اسلامی ندوشن عنوان کرد: این تعبیر هگلی مرحوم اسلامی ندوشن از ایران را دوست دارم: “من در قعر ضمیر خود احساسی دارم و آن این که رسالت ایران به پایان نرسیده‌است... من یقین دارم که ایران می‌تواند قد راست کند و آنگونه که درخور فرهنگ، تمدن و سالخوردگی اوست نکته‌های بسیاری به جهان بیاموزد.” رحمت خداوند براو باد.

حسن شجاعی ‌‌نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه هم توییت کرد: مجلس یازدهم بی‌نقص نیست ولی ارزیابی منصفانه و حکیمانه‌، ارزیابی مجموع عملکرد است نه ارزیابی متکی بر یک نقص؛ لذاست که  امام خامنه‌ای در مجموع مجلس یازدهم را مجلس انقلابی و عملکرد آن را مایه خرسندی می‌داند. قدردان این حمایتیم و برای کم‌نقص‌تر شدن بیش از پیش خواهیم کوشید.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان نیز در توییتر با هشتگ های آلومینیوم اراک و جام حذفی، در حساب مجازی خود نوشت: عصر امروز بازدیدی از تمرین تیم فوتبال آلومینیوم اراک داشتم، انگیزه، انسجام، خودباوری و از همه مهمتر روحیه قهرمانی در تک تک اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم مشهود بود، امیدوارم مردان دیار امیر کبیر رشته های نساجی را در فینال جام حذفی پنبه کنند.

امروز همچنین علی خضریان نماینده مردم تهران در رشته توییتی عنوان کرد: شکل‌گیری نظم جدید جهانی بعد از گذر از دوران نظم دو قطبی جهان و همچنین ابطال نظریه نظم جهان تک قطبی که در قضایای جنگ اخیر اوکراین به صورت واضح‌تری افول آمریکا را به نمایش گذاشت، فرصتی مهم برای جمهوری اسلامی به‌منظور تأمین منافع ملی و امنیت کشور و حضور در متن این نظم جدید است.

وی اضافه کرد: برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در سطح داخلی و بین‌المللی، برای تبیین ابعاد حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایران در شرایط جدید، می‌تواند کارویژه‌ای مهم برای جریان دانشجویی انقلابی در دانشگاه جهت بررسی عمیق‌تر این موضوع با هدف حفظ هویت انقلابی و به حاشیه نرفتن آن در دانشگاه باشد.

سید کریم حسینی ‌نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه هم توییت کرد: مسئولیت‌های اجتماعی فقط متوجه شرکت ها و کارخانجات خصوصی نیست. سازمان آب و برق خوزستان در قبال سازه‌ها، کانالها و تاسیساتی که در شهرستان‌های باوی، حمیدیه و کارون دارد چه خدماتی می دهد؟ این موضوع را از وزارت نیرو پیگیری می کنیم.

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم شهرستان آبادان نیز در توییتر نوشت: ۶ فروردین ماه درتقویم روز ایمنی و حمل ونقل است. آبادان، همچنان از جاده های ناایمن رنج می برد، حمل ونقل هم به علت بدعهدی ها، گمرکات، بندر، منطقه آزاد عملا تعطیل.

همچنین علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در رشته توییتی عنوان کرد: بر اساس قانون بایستی حدود ۳۰ درصد از مشاغل به صورت تعاونی باشند که در حال حاضر کمتر از ۵ درصد است و این باعث می‌شود تا توزیع ثروت در بین بخش خصوصی که قابلیت رشد و توسعه بیشتری را نسبت به بخش دولتی در آن وجود دارد، انجام نشود.

وی افزود: فرآیند توسعه در کشور باید به‌صورت متوازن و با نگاه به برنامه‌های کلان ملی باشد؛ برای مثال کارخانه‌های واگذار شده باید به تعاونی‌ها داده و کارگران هم سهامداران آن می‌شدند؛ اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و آن‌ها را به افراد نااهل دادند که نمونه‌های متعدد آن را شاهد هستیم. اگر وزارت کار در این رابطه ورود و اعتراض کرده بود؛ ما شاهد اینگونه واگذاری‌ها نبودیم.

حسن شجاعی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه هم در توییتی عنوان کرد: گرانی در هر دو دولت امتحان الهی‌ست اما در ابتدای دو دولت ناشی از دولت قبل، که روحانی مکرر آن را جار می‌زد و رئیسی با نجابت از ذکر آن پرهیز می‌کند نیز مقصر گرانی پایان دولت روحانی و آغاز دولت رئیسی، دولت روحانی‌ست و مقصر گرانی پایان دولت رئیسی، دولت رئیسی، اگر باشد و فرا برسد.

امروز همچنین آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با هشتگ حقایقی که نمی‌خواهند دیده شود، توییت کرد: دولت آلمان پناهندگان افغانستانی که هنگام ترک این کشور همراه خود خارج کرده بود (دقت کنید که پناهندگان غیرقانونی نیستند) را از خانه‌های دولتی اخراج می‌کند تا پناهندگان اوکراینی را در آنها جا دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز