رئیس بانک مرکزی: رقم‌های اعلام شده برای آینده قیمت ارز، صحیح نیست

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۵:۴۱:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۳۴۱۹
رئیس بانک مرکزی درباره تاثیر توافق یا عدم توافق با طرف‌های۱+۴ بر بازار ارز ایران،گفت: رقم‌های اعلام شده برای آینده قیمت ارز، صحیح و کارشناسی نیست و این رقم‌ها برای تحت تاثیر گذاشتن ثبات بازار ارز است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «علی صالح‌آبادی» رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران درباره نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: درآمدهای ارزی کشور در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است. درآمدهای ارزی حاصل از صادرات‌ به‌ویژه صادرات نفتی وصول شده است و در همین فروردین ماه اوضاع خوبی در حوزه درآمدهای ارزی شاهد بودیم.

رئیس بانک مرکزی درباره تاثیر توافق یا عدم توافق با طرف‌های۱+۴ بر بازار ارز ایران،گفت: رقم‌های اعلام شده برای آینده قیمت ارز، صحیح و کارشناسی نیست و این رقم‌ها برای تحت تاثیر گذاشتن ثبات بازار ارز است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سه سال تحریمی گذشته ارز کشور تامین نشده است؟ ادامه داد: دولت سیزدهم ظرفیت تولید نفت و فرآورده‌های آن را به دوران قبل از تحریم‌ها بازگردانده است.در زمینه فروش نفت به رقم‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و تمامی درآمدهای فروش نفت وصول می‌شود بنابر این حتی اگر برجام هم نباشد، تامین ارز در کشور به نحو مناسبی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز در فروردین ماه امسال، وضعیت را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به سال گشته در زمینه تخصیص ارز به جایگاه ارزشمند و قابل قبولی دست یافته‌ایم. بازار متشکل ارزی وضعیت خوبی دارد و در سامانه نیما قیمت‌ها از ثبات خوبی برخوردار است. بنابراین در زمینه تامین منابع ارزی هیچ مشکلی نداریم.

صالح آبادی درباره چگونگی وصول مطالبات ارزی بلوکه شده، گفت: مطالبات خود را از کشور انگلیس وصول کردیم و حتی از آن پول استفاده شده است. نسبت به بقیه وجوه مسدودی هم به مرور زمان اطلاع رسانی می‌شود اما در مجموع روند کار به خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز