در آیین رونمایی از مستند «باغ خاطرات تلخ»

دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین: جهان آماده گفت‌وگو درباره جهان پساصهیونیسم است

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۹:۳۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۳۴۹۷
دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین: جهان آماده گفت‌وگو درباره جهان پساصهیونیسم است
سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین، با بیان اینکه همه ارکان رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است و به‌ زودی جشن و نماز شکر سقوط نهایی این رژیم را برگزار خواهیم کرد، گفت: جهان آماده گفت‌وگو درباره جهان پساصهیونیسم است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در آستانه روز جهانی قدس ۱۴۰۱ و با هدف هماهنگی، همفکری و هم‌افزایی برای برگزاری هر چه بهتر این روز، مراسم افطاری کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری با حضور شخصیت‌ها، گروه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، چهره‌ها و فعالان حوزه فلسطین و مقاومت برگزار و از مستند «باغ خاطرات تلخ» با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان رونمایی شد.

آیت‌الله «محمدحسن اختری» رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم در این سال وعده نابودی اسرائیل و پیروزی مظلومان و مستضعفان بر اساس فرموده خداوند متعال تحقق یابد و فلسطینی‌های مبارز و مقاوم به پیروزی برسند و سرزمین‌های اسلامی واقعا در قالب اسلامیت و نظام‌های اسلامی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمیته فلسطین در طول این سال‌ها و ایام و به خصوص در دولت سیزدهم جلساتی را برگزار کرده، تصریح کرد: امسال روز جهانی قدس باید باعظمت‌تر و باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود و پیام‌های خوبی برای فلسطینیان مقاوم و مبارز داشته باشد تا آنها بدانند چقدر مردم ایران و دیگر کشورها پشتیبان، طرفدار و دوستدارشان هستند و چقدر ملت‌ها برای حمایت و پشتیبانی آنها آماده‌اند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین متذکر شد: رژیم اشغالگر قدس و حامیان امپریالیسم و حامیان منطقه‌ای این رژیم هم بدانند که با برنامه‌ها و نقشه‌هایی که تدارک می‌بینند نمی‌توانند رژیم اشغالگر قدس شریف را نجات دهند و این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته و در حال نابودی و اضمحلال است.

آیت‌الله اختری در ادامه با تأکید بر اینکه وعده خداوند متعال در حال شکل‌گیری است، گفت: اینکه آل سعود، آل نهیان و آل خلیفه و این مزدوران وابسته به آمریکا با برنامه‌ها و ارتباط ناچیزشان تلاش‌هایی می‌کنند بی‌فایده است و مردم امارات، بحرین، عربستان و حجاز علیه توافقات اینها هستند.

وی افزود: مردم عرب مسلمان و غیرمسلمان به خوبی می‌دانند راه‌اندازی، تأسیس و شکل‌گیری و ایجاد رژیم اشغالگر قدس را سران خائن عرب از سعودی و غیره امضا کرده‌اند ولی آنها با تصمیم حاکمان خود مخالف هستند و مردم مسلمان اردن و حتی بسیاری از نمایندگان پارلمان این کشور که سرانش حامی رژیم اشغالگر هستند، مخالف ارتباط با اسرائیل هستند و این روابط نمی‌تواند رژیم اشغالگر قدس را نجات دهد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: آمریکا و انگلیس هم بدانند که نمی‌توانند به اینها دل ببندند و بیداری اسلامی، حرکت اسلامی و مقاومت اسلامی در حال گسترش و پیشروی است و نابودی رژیم اشغالگر به عنوان پایگاه امپریالیسم جهانی در منطقه اسلامی آغاز شده و وعده الهی قطعی است و ریشه صهیونیسم از منطقه کنده خواهد شد.

آیت‌الله اختری با بیان اینکه صهیونیست‌ها با علم به نزدیک شدن زمان نابودی به فکر کشور جایگزین افتاده‌اند، تصریح کرد: رسانه‌های امپریالیسم تلاش می‌کنند حوادث را در دنیا دگرگون و مقاومت مردم فلسطین را ناحق جلوه دهند و جنایات پیاپی و متواصل رژیم اشغالگر را به عنوان دفاع از خود جلوه دهند.

وی تصریح کرد: ما باید فریادمان را به گوش آنها برسانیم و حق ملت مظلوم فلسطین و حق جریان مقاومت را از آنها بگیریم و همه مسلمانان به‌خصوص نهادهای پشتیبان و حامیان فلسطینی در کشورهای مختلف فریاد روز قدس را سر دهند و یکپارچه شوند و رسانه‌هایی که طرفدار مستضعفین و مظلومین و فلسطینی‌ها هستند، دست به دست هم بدهند تا بتوانند مظلومیت و مشروعیت فلسطین را برای سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های بشری جا بیاندازند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه امسال نماز جمعه‌ای به امامت مقام معظم رهبری در مسجدالاقصی برگزار شود، خاطرنشان کرد: در روز جهانی قدس که یادگار حضرت امام و از توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای است، باید همه مسلمانان با وحدت، یکپارچگی و همصدایی در صحنه حضور یابند و هر چه بلندتر، مستحکم‌تر و متحدتر فریاد مرگ بر اسرائیل را به جهانیان برسانند.

امروز مؤلفه‌های قدرت رژیم اشغالگر قدس در حال فروپاشی است

در ادامه مراسم «حسین اکبری» معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای ستاد هماهنگی امور فلسطین در چند سال اخیر این بود که توانست طرح همه‌پرسی مقام معظم رهبری را در یک جمع حقوقی بحث و بررسی و پیگیری کند که در سازمان ملل هم ثبت شد اما به طور اتفاقی این طرح با طرح معامله قرن همزمان بود که طرح جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ثبت شد که یک طرح دموکراتیک و بر اساس انتخابات بود که به همه کشورها منتقل شد و با توجه به اینکه دنیا حقوق بشر را از زاویه انتخابات نگاه می‌کند و مدعی است این طرح پذیرفته شد و مورد استقبال خوبی در دنیا به خصوص در جهان اسلام قرار گرفت که اگر روزی اجرا شود می‌تواند به عنوان علاج مسأله فلسطین مطرح شود.

وی افزود: امسال هم با شعار و هشتگ مشترک در همه کشورها در روز قدس فعالیت می‌کنیم. سال گذشته بیش از ۹۰ کشور برای روز قدس مراسم برگزار کردند، پیش‌بینی می‌کنیم امسال این مراسم جهانی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برگزار شود. امروز یک جهان از قدس دفاع می‌کند، امروز فراتر از مسلمانان بسیاری از آزادیخواهان هم دفاع می‌کنند که نشان‌دهنده این است برای حرکتی که برای دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس آغاز شده است، هر سال پیشرفت خوبی حاصل می‌شود.

اکبری با بیان اینکه امسال مقام معظم رهبری در روز قدس به زبان عربی سخنرانی خواهند داشت، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی امسال انجام شده است که همزمان در فلسطین نیز شاهد حرکت مردمی گسترده و پیوسته هستیم. شاید یک روز فقط غزه‌ محور بود اما امروز کرانه باختری هم محور است و با توجه به عملیاتی که در منطقه ۴۸ انجام شد شاهد یک پیوستگی عمیق در میان امت فلسطین هستیم که این مهمترین مولفه قدرت محور مقاومت است زیرا از زمانی که انتفاضه مردمی شروع شد مقاومت با قوت شکل گرفت. حمایت‌ها و حرکت‌های مردمی برای مقاومت قدرت‌آفرین است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد پیوندی در جامعه فلسطین هستیم که صحنه را تغییر داده است. شاید یک روز مردم فلسطین منتظر اقدام جوامع بین‌المللی، کشورهای مسلمان، اتحادیه عرب و یا دیگر تشکل‌ها بودند که امروز به این نتیجه رسیدند با تکیه بر مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و به تنهایی می‌توانند، رژیم اشغالگر را به زانو درآورند. این پیوستگی علاوه بر اینکه توانسته قدرتی به وجود آورد، در محیط خارج از فلسطین این امید را افزایش داده به طوری که همه آزادیخواهان و مسلمانان احساس می‌کنند در حال نزدیک شدن به پیروزی هستند.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز مؤلفه‌های قدرت رژیم اشغالگر صهیونیستی کاهش پیدا کرده و در حال فروپاشی هستند و اختلافات درونی بسیار جدی دارند و چندین انتخابات انجام دادند تا بتوانند با ائتلاف چندین حزب دولتی را تشکیل دهند. این رژیم امروز به لحاظ نظامی ادعا نمی‌کند قدرت برتر است و هر جا جنگ آغاز شود برای آتش‌بس پیشقدم می‌شوند و به لحاظ امنیتی دیگر مانند گذشته ادعا ندارند تا علیه فلسطینی‌ها کاری انجام دهند و به لحاظ اعتقادی که آنها آن را اصل و محور انسجام ملت موزاییکی رژیم صهیونیستی می‌دانستند، فروپاشیده و دیگر وعده‌هایی مانند ما قوم برتر هستیم، ما سرزمین مقدس هستیم و آسیب‌پذیر نیستیم از بین رفته است.

اکبری با اشاره به اینکه بحث فلسطین عزت جهان اسلام است و زمانی که فلسطین آزاد شود آغاز بازگشت و احیای امت اسلام و جهان اسلامی است و این شروعی برای تمدن نوین اسلامی است که امیدواریم این حقیقت محقق شود، گفت: امروز محور مقاومت در هر نقطه‌ای که عمل می‌کند تأثیرش بر محیط‌های دیگر اتفاق می‌افتد به طوری که تأثیر سیف‌القدس در انتخابات سوریه مشاهده شد و اتفاقاتی که امروز در یمن رخ می‌دهد، مردم فلسطین هم روی این اتفاقات حساب می‌کنند که این پیوستگی محور مقاومت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز صحنه فلسطین نشان می‌دهد صف دوستداران ملت فلسطین و امت اسلامی از انسان‌های سرسپرده جدا می‌شود، ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از آخرین کارت‌های خود استفاده می‌کند و این روابطی که با برخی کشورهای اسلامی برقرار کرده در همین راستاست و برای بقای خود از ترکیه و امارات و کشورهای دیگر بهره‌برداری می‌کند.

به یاری خدا معادلات جدیدی در حال شکل‌گیری است

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در تهران نیز در سخنانی اظهار داشت: مسأله فلسطین مسأله محوری امت اسلامی، دینی، اسلامی، اخلاقی است و شعار امسال هم قدس، مسأله محوری است. رویدادهای قدس محرک امت اسلامی است و همه فعالین فلسطین را متحد می‌کند. همین رویدادها سال گذشته منجر به عملیات سیف‌القدس شد که آغازگر پیروزی‌های آینده خواهد بود و به دلیل رویدادهای قدس و به یاری خدا معادلات جدیدی در حال شکل‌گیری است و ثابت شده هرگونه بی‌حرمتی به قدس باعث جنگ بزرگی با رژیم صهیونیستی می‌شود و مسأله قدس هر روز بیشتر مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

وی افزود: رویدادهای اخیر در شرق قدس بسیار مهم است و تلاش‌های بسیاری از سوی رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجدالاقصی انجام شده اما این آرزو را به گور خواهد برد. این طرح صهیونیستی ادامه دارد و جنبه‌های جدیدی به خود گرفته اما فلسطینی‌ها با تلاش خود برخی سیاست‌های رژیم صهیونیستی مانند سربریدن حیوانات یا راهپیمایی پرچم را خنثی کردند و رژیم صهیونیستی با استفاده از زور شهرک‌نشینان را در روز عید یهودی‌ها وارد مسجدالاقصی کرد که نمازگزاران فلسطینی مردانه و با شجاعت جلوی آنها ایستادند.

ابوشریف با بیان اینکه تنها راه مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقابله است، تصریح کرد: عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی هر روز بیشتر می‌شود اما مشکل فعلی فلسطین افزایش فشارهای سلطه‌گران و ناکارآمدی تشکیلات خودگردان است و متأسفانه اعراب، آمریکا و حتی چین به دنبال ایجاد صلح و آرام‌سازی در فلسطین هستند که بتوانند از هر گونه انتفاضه‌ای در این منطقه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه محاصره جدیدی در نواره غزه ایجاد شده است، گفت: روز قدس امسال روز مهمی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و مناسبتی برای بسیج مردم است تا به دنیا ثابت کنیم که اقلیت نیستیم و نماینده اکثریت مسلمانان هستیم.

صدای شکستن و خُردشدن استخوان‌های اسرائیل را خودشان هم شنیده‌اند

سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین مجلس نیز در سخنانی با بیان اینکه چهل و پنجمین مراسم روز قدس را در شرایط ویژه و استثنایی برگزار می‌کنیم، اظهار داشت: روزی که حضرت امام (ره) مسأله قدس را مطرح کردند، شاید کمتر کسی باور می‌کرد این داستان منجر به چنین شرایطی شود. امروز صدای شکستن و خُرد شدن استخوان‌های فرسوده و رو به زوال اسرائیل را نه تنها ما می‌شنویم بلکه خودشان هم این صدا را شنیده‌اند و فریادهای هر روزشان شاهد این موضوع است. امروز جهان آماده گفت‌وگو پیرامون جهان پسااسرائیل و رژیم اشغالگر است که اینها را از سیف‌القدس به بعد و از تور انتفاضه تا سیف‌القدس هر لحظه دیدیم و شنیدیم.

وی ادامه داد: امروز عملیات‌هایی که در این ماه مبارک در درون خاک اشغال شده دیدیم از جنس عملیات‌هایی است که در سال ۱۹۴۸ شاهد آن بودیم و در کرانه باختری دیدیم و فهمیدیم همانگونه که در گذشته انتفاضه مسئولیتی فراگیر برای فلسطینی‌ها بود، امروز مقاومت مسلحانه فراگیر شده است.

ابطحی با بیان اینکه همه ارکان رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است و به‌زودی جشن و نماز شکر سقوط نهایی این رژیم را برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: امروز شرایط به گونه‌ای شده که در سراسر جهان مبارزه با صهیونیست فراگیر شده است. در سیف‌القدس ۵۷ تظاهرات بزرگ در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد، علامت‌های ضدصهیونیستی در زمین‌های ورزشی، صحنه‌های هنری و در میدان‌های مختلف بروز می‌یابد و تطمیع چند شیخ فرتوت کشورهای منطقه هیچ کمکی به اسرائیل نمی‌کند و مبارزه ملت‌های این کشورها با صهیونیست ادامه دارد.

رونمایی از مستند باغ خاطرات تلخ با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان

در این مراسم مستند «باغ خاطرات تلخ» به تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام رضوانی (محقق و پژوهشگر و استاد دانشگاه) با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین‌های اشغالی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام رضوانی در خصوص این مستند بیان کرد: چند سال پیش مقام معظم رهبری پیش‌بینی کردند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید که این موضوع باعث شد ۲۵ دلیل اضمحلال و فروپاشی رژیم صهیونیستی طی تحقیقات و مطالعات به دست آوردیم تا ۲۵ برنامه مستند ۲۵ دقیقه‌ای تهیه شود که اکنون در فاز اول مستندی به نام «باغ خاطرات تلخ» با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان تهیه شده که در روسیه تولید کرده‌ایم.

وی گفت این مستند درباره سرنوشت یک یهودی است که در سرزمین‌های اشغالی تحصیل و حتی مدتی در ارتش خدمت کرده بود و واقعیت‌های درون رژیم صهیونیستی را شاهد بوده و با توجه به تبعیض‌هایی که دیده بود، به روسیه بازگشته و در آنجا زندگی می‌کند.

این مستند ساعت ۱۶ روز جمعه ۹ اردیبهشت از شبکه سه سیما پخش می‌شود و بازپخش آن نیز ساعت ۲۳ همان روز خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما